Knoppen stuurwiel programmeren

GewwiT

Lid
Ik heb een vraagje over het programmeren van de knoppen op het multi functioneel stuur. Mijn stuur heeft rechts een icoontje met pijltjes om tussen radio en een andere audio bron te switchen, nu had mijn vorige O2 hier een knopje met een telefoonhoorntje om de carkit te bedienen en push to talk te activeren.

Ik heb achteraf een originele carkit in laten bouwen door de dealer dus probeer nu via VCDS om in menu 16 (steering weel) het stuur in te stellen op "multi-function steering wheel w/o tiptronic and with PTT installed". De controller accepteerd dit maar de knop werkt nog steeds als switch tussen audiobronnen, weet iemand wat ik verkeerd doe of wat er nog meer aangepast moet worden?

ByeByePeugeot

Actief lid
Ben ook zeer benieuwd, straks wordt mijn Blu Logic crap systeem uitgebouwd en wordt de Cartronic ingebouwd. Zou mooi zijn als deze info meegenomen kan worden naar de dealer.

Baphi

Forumguru
Even dit topic afstoffen... Ik heb namelijk het plan om de Parrot CK3100LCD carkit op termijn te vervangen door een origineel Skoda (of eigenlijk VW) exemplaar. Echter, ik heb op het stuurwiel geen telefoon-knoppen, wel voor radio. Nou las ik op een engelstalig buurforum over het vervangen van de linker knoppen door een exemplaar mét telefoonfunctie.

Zonder telefoonfunctie:
55624a580470dcf5b1602a8ed38584c9.jpg

Met telefoonfunctie:
132995b3ab39258238b47dc8bab6fc89.jpg

Nou zijn die knoppen-units nogal kostbaar: reken op €195 incl btw...
Zoals de topicstarter al had gevraagd: kun je de telefoonfuncties niet in VCDS programmeren op een "niet-telefoon"-MSFW-stuur? Ik gebruik de linker twee knoppen nu nooit...

andrehj

Forumguru
Ik zou dat knoppensetje eens doormeten. Is het niet gewoon zo dat die knoppen alleen qua opdruk van elkaar verschillen en automatisch een andere functie krijgen zodra er een carkit is geïnstalleerd?

Baphi

Forumguru
Ik vermoed dat de functie niet verandert als je een carkit activeert in vagcom, maar dat weet ik niet zeker... En even doormeten... da's voorlopig nog ff geen optie ;)

Bovenaan Onderaan