Knoppen aan onderzijde telefoonhouder niet te bedienen

madman

Lid
Sinds afgelopen weekend zijn wij (naast onze Kodiaq) nu ook trotse eigenaar van een Citigo uit 2018.
Deze is op het dashboard voorzien van een telefoonhouder voor het gebruik van de Move & Fun app.
Het valt mij op dat de knoppen aan de onderkant van de houder niet te bedienen zijn als de houder is gemonteerd.
De houder zit (aan de onderkant) strak op het dashboard. Om de knoppen (voor het uithalen van de telefoon) te bedienen, moeten we de houder uit het dashboard halen.

Is dit bij iedereen het geval, of zijn er meerdere versies van de houder in omloop?
Of heeft iemand een andere oplossing?

Foto ter illustratie van internet gehaald.
1692017925768.png
 

SteGo

Donateur
Ik vond het in het begin ook een beetje een irritant dingetje, maar naar verloop van tijd went het wel. ;)

Van de twee knopjes heb je er normaliter enkel dat knopje in het midden nodig.
20230817_173319.jpg
Dat linker kleine knopje is enkel om de onderste pootjes verder uit elkaar te kunnen zetten. Als je die pootjes eenmaal goed hebt staan hoef je ze niet meer te verstellen zolang je geen andere telefoon aanschaft.

Je hebt dus enkel dat grotere knopje nodig om het bovenste pootje omhoog te laten komen en die kun je wel op de tast vinden wanneer de houder op het dashboard is geklikt tenzij je hele dikke vingers hebt wellicht. De envelop van Interpolis moet hier even de smartphone simuleren .... :D
20230817_173240.jpg
Op de tast zoek ik het knopje en dan schiet het pootje omhoog en kan ik de telefoon uit de houder nemen. Easy peasy ..

Ik moet er wel bij vertellen dat de houder die eigenlijk in mijn auto hoorde niet helemaal fijn was, die wilde niet goed open gaan bij het indrukken van het knopje. De verkoper heeft hem toen verwisseld met een telefoonhouder uit een andere Citigo, en die doet het prima.
 

madman

Lid
Bedankt voor je reactie, maar bij onze Citigo (Greentech Ambition 2018) was echt geen ruimte tussen dashboard en het genoemde knopje. Bij de dealer hebben we meerdere houders geprobeerd (Citigo en VW Up).
IMG_20230817_203317555.jpg

Gelukkig na zeer veel zoektermen op Google uiteindelijk in het duits kunnen vinden hoe de 'richter' koppeling tussen het voetstuk en de houder heet. Hierdoor bij een duitse webshop via Ebay een extra koppeling kunnen vinden. Deze past perfect. Hierdoor staat de houder iets verder naar voren en iets hoger. De knoppen zijn prima te bedienen nu. Bijkomend voordeel is dat de hoek van de houder nu ook herstelbaar is.
IMG_20230817_203347381.jpg
IMG_20230817_203414080.jpg
IMG_20230817_203423506.jpg

Link naar de houder voor eventuele gegadigden: https://www.ebay.nl/itm/290831041759
 

SteGo

Donateur
Nette oplossing! :thumbsup:

Wel bijzonder dat er bij jouw houder normaal gesproken geen ruimte is tussen het dashboard en de telefoon om het knopje in te kunnen drukken. Welk onderdeelnummer heeft jouw telefoonhouder? (staat op de onderkant van de voet)
De mijne heeft onderdeelnummer; 1S0035936D
20230817_173347.jpg
 
Bovenaan Onderaan