Knipperlichtglaasje wielkast vervangen

nakharry

Forumguru
Beste forumleden,

Het glaasje van het zijknipperlicht linksvoor in de wielkast is er af gevallen (zie foto 1). Nieuwe besteld voor € 2,25 en vandaag ontvangen (zie foto 2).

Weet iemand toevallig hoe ik het oude knipperlichtunit uit mijn wielkast kan demonteren zodat ik de nieuwe terug kan plaatsen? Ik dacht gewoon draaien of trekken maar helaas..

Vriendelijk bedankt alvast voor de hulp!:dankje:
 

Bijlagen

  • Knipperlichtglaasje wielkast linksvoor Skoda Fabia Combi II.jpg
    Knipperlichtglaasje wielkast linksvoor Skoda Fabia Combi II.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 29
  • Knipperlichtglaasje Skoda Fabia Combi II.jpg
    Knipperlichtglaasje Skoda Fabia Combi II.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 28

EdK

Forumguru
Auto op de krik, wiel er af dan kunststof wielkast demonteren en dan kun je bij het lampje via de achterzijde....
Toch ??
 

nakharry

Forumguru
Serieus @EdK ? Niet ff een klus die je in 5 minuten ff voor de deur doet dus.

Gezien de vorm van de unit moet hij van buiten naar binnen gemonteerd worden dacht ik, maar wie weet eerst via de wielkast losgemaakt worden inderdaad :pieker:
 

EdK

Forumguru
Ja weet niet of je er vanuit de motorruimte erbij kunt !!??
Hij zit zo te zien redelijk hoog
Maar kun je het niet bepalen aan de hand van die nieuwe ?
 

Tees

Donateur
Te zien aan het onderdeel moet je idd die nokjes indrukken om n los te halen. Dus ik schat zo dat Ed het bij het juiste eind heeft.
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben bang dat Ed gelijk heeft of er heel dicht bij zit. Andere mogelijkheid is dat je bij de voetruimte bekleding weg moet halen, en er van daar uit bij kunt.
 

EdK

Forumguru
Zeg Harry Nak, heb je een beetje nagels ??
Wat gebeurd er als je je nagels achter dat dunne kunststof randje wurmt en dan een trek beweging maakt ?
Zit er dan speling in ?
Zo ja dan kun je misschien met een kunststof spatel en wat lappen tussen spatel en lak kijken of je hem naar voren kunt krijgen.
Zo ja dan met tang grip erop krijgen en door trekken met beleid zonder je plaatwerk / lak te beschadigen...

Ga in iedergeval er niet in boren ( oude lamp ) want voor je het door hebt zit je in de stekker en bedrading en ben je veel verder van huis.
Dan word werken in je kruipruimte opeens leuker ( inside joke )
 

nakharry

Forumguru
Ja ik ga morgen idd maar even kijken of ik mijn kunststof spatel ergens kan vinden @EdK kreeg er inderdaad wel een beetje speling in volgens mij..
Kruipruimte is met deze hitte geen straf volgens mij.. was na 5 minuten aan dan lampje prutsen al totaal doorgezweet :deuk:
 

EdK

Forumguru
Was er verleden week dinsdag even voor een 4 uurtjes @Tees , en ook toen stuk koeler.
Maar morgen Lauwersoog, en dan aan de kust zal het ook wel te behappen zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

nakharry

Forumguru
Kreeg vanmorgen ineens een idee.

Ik heb het glaasje van de nieuwe knipperlichtunit geknipt en op de oude geplakt met 1 secondelijm.. Nu maar hopen dat het even blijft zitten .

Wel een handig systeem trouwens als bijvoorbeeld het gloeilampje stuk gaat trouwens.:arghh:
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_3986.jpg
    thumbnail_IMG_3986.jpg
    141,6 KB · Weergaven: 20
  • thumbnail_IMG_3987.jpg
    thumbnail_IMG_3987.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 19
Even in de wielruimte een paar schroeven van de plastic afdekking losdraaien dan kan je er zo bij.
Wiel hoeft er waarschijnlijk niet eens af, gewoon in uiterste stand draaien.
Kan je meteen de boel schoonmaken want achter de kunststof plaat verzameld zich veel vuil.
 
Bovenaan Onderaan