Knipperlicht vervangen op een O3 met Xenon

ertromp

Forumguru
Met verbazing zat ik een topic te lezen op een Duits Skoda forum over het vervangen van een knipperlicht op een O3 met standaard Xenon.
Blijkbaar zit er op de lampunit geen deksel waarachter het lampje zit zodat het er uit gehaald kan worden.
Blijkbaar moet de gehele bumper er af om de lampunit eruit te nemen :banghead::banghead:
Nog erger is dat als je ACC hebt deze opnieuw gecalibreerd moet worden als die bumper eraf is geweest.

Hoezo simply clever?? Ik ben benieuwd of dit ook werkelijk zo is. iemand al bij de hand gehad??
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
De discussie ging op het Duitse forum er ook over dat voor het vervangen van zo'n lampje er dus x aantal minuten/uren gemaakt moet gaan worden door de garage. Dat is goede handel voor de werkplaats aangezien daar uiteindelijk het geld verdient moet worden.
Ook blijkt in Duitsland niet iedere garage die ACC te kunnen calibreren dus misschien kun je voor het vervangen van zo'n lampje niet eens bij je eigen dealer terecht.
Simply Clever allemaal :sterretjes:
 

leo442

Forumguru
Mij lijkt ,dat als het contact uit staat en de canbus in rust is (na 10 minuten) de stekker van de ACC zonder problemen los genomen kan worden zonder alles opnieuw te hoeven calibreren. Maar blijft toch het feit dat het raar geconstrueerd is.
 

Joske

Forumguru
voor een privérijder is dit inderdaad een nachtmerrie!

ze hebben niet liever dan dat je zelf op den duur niets meer kunt doen aan je wagen, beetje dubbel gevoel nu bij het vertrouwde Škoda..
 

micky

Forumguru
niet bij de skoda, maar bij mijn Audi A4 uit 2009 had ik dagrijverlichting onderin de koplamp (geen xenon) die kon je sowieso niet vervangen, heb de beide units eruit gehad voor het plaatsen van een hoogglans grill en wilde de lampen vervangen door LEDs, dit kon dus niet. overigens is er in 170.000km alleen 1 achterlichtje stuk gegaan en deze was zo apart dat de 3 dealers in de omgeving, Zuid Frankrijk waar we op vakantie waren ze niet op voorraad hadden.
 
Iemand dit inmiddels al eens vervangen? Ik had al LED lampjes gehaald maar toen kwam ik pas achter hoeveel werk het gaat zijn. Dus nu eerst maar in de achterlichten gedaan. Is er echt geen makkelijkere manier om dit voor elkaar te krijgen?
 
Laatst bewerkt:

innocenti

Forumguru
Er zijn reparatiesetjes voor. Gat in t huis boren of snijden. Lampje wisselen en kapje erop schroeven. Is n YouTube filmpje van. Bij diverse Audi s is dat ook zo. En van Audi zijn de reparatiesetjes belachelijk duur. Van Skoda weet ik t niet.
 
Er zijn reparatiesetjes voor. Gat in t huis boren of snijden. Lampje wisselen en kapje erop schroeven. Is n YouTube filmpje van. Bij diverse Audi s is dat ook zo. En van Audi zijn de reparatiesetjes belachelijk duur. Van Skoda weet ik t niet.

Dat het zo omslachtig moet. Ik vond het al raar dat ik niks kon vinden in het boekje van Skoda om je voorste knipperlichten te kunnen vervangen. Ik zal YouTube eens afstruinen voor het filmpje. Bedankt iig.
 

Smeeuwis

Donateur
Er is ooit een post geweest van @blauwkeut op dit forum waarin precies beschreven staat hoe dit te doen, het kan via de wielkuipen. Ik wilde voor ook LED's installeren in de knippers, maar vanwege de hoeveelheid werk heb ik er vanaf gezien. Nu alleen achter gedaan.
 

Goofy@5E

Forumguru
Er is ooit een post geweest van @blauwkeut op dit forum waarin precies beschreven staat hoe dit te doen, het kan via de wielkuipen. Ik wilde voor ook LED's installeren in de knippers, maar vanwege de hoeveelheid werk heb ik er vanaf gezien. Nu alleen achter gedaan.


Dit is 1 manier om eraan te raken,

manier 2 = een klok boor van 44 mm en hier een bout van m 08 op monteren met een lengte van een 8 cm, klok boor vast zetten met twee bouten en rondelen, nu kun je op het uiteinde van de bout een dopsleutel met een kop 13 mm opzetten al dan niet met een kniegewricht, voordeel is dat je niets moet demonteren en tenslotte is het maar in kunststof dat je moet werken,
model van klok boor dat je best gebruikt is type waar bij deze kun je klok verwisselen met adapter voor op de boormachine, en 44 mm past juist in de uitsparing die voorzien is in de koplampen.k zing
De herstel set heeft als onderdeel nummer 5L0 998 295 en koste indertijd €4,96, bij de dealer, je heb er dus wel 2 nodig,
 
Bovenaan Onderaan