Knipperend koelvloeistoflampje

De naam krijg ik nog te horen, bij deze wel al een foto waar je kunt zien welke sensor het is!

Ik geloof daar niet zo in Huub, sorry.
Ik blijf het op het expansietankje houden, heb hetzelfde probleem ooit gehad met exact dezelfde symptomen die jij omschrijft.
Er zijn al tientallen meldingen geweest over dit euvel, op vele skoda forums.
Ga eerst voor de goedkoopste oplossing, vervang het tankje, dan ben je een paar tientjes kwijt.
Die sensor die jij aangeeft, geeft veel andere symptomen, maar dan op je temperatuurmeter.
Suc6 in ieder geval.
 

Cordoba

Forumguru
@Gompy: niet alleen Skoda, maar ook Seat, VW, Audi hebben hetzelfde probleem en hetzelfde reservoir met sensor, en dus ook hetzelfde probleem. Huub heeft nog een echt Skoda-blok, en daar weet ik minder van, dus ik geef er geen oordeel over.
 

huubvanvugt

Forumguru
Gompy had overigens gelijk het was het tankje.. Niet dat het nu voor mij nog uitmaakt, mijn auto heeft namelijk afgelopen weekend een ander klein slangetje gescheurd( net naast de motor) en mijn nieuwe bolletje reageerde te laat met het aangeven dat er totaal geen koelvloeistof meer in zat. Gevolg motor kapot..en nu zoekende naar nieuwe motor
 

Swami

Lid
Ik heb hetzelfde probleem als dat hierboven beschreven wordt en ben nu op internet op zoek gegaan naar een nieuw koelvloeistof reservoir om het probleem te verhelpen. Het probleem is echter dat ik in de posts hierboven lees dat het een sensor probleem in het reservoir is maar alle reservoirs die ik kan vinden zijn zonder sensor. Kan iemand mij vertellen welke sensor ik er dan bij moet kopen?
 

Cordoba

Forumguru
Ga gewoon naar een dealer (Skoda, Seat, VW of Audi), als het goed is het reservoir inclusief sensor (daarom kun je ook niet alleen de sensor vervangen).

Overigens wordt het op prijs gesteld als nieuwe leden zich even voorstellen in het meet&greet deel van het forum.
 

Swami

Lid
Bedankt voor je antwoord. Ik heb mij inderdaad nog niet voorgesteld. Ik kon zo snel het voorstel deel van het forum niet vinden. Doe het straks even.
 

Swami

Lid
Net even het tankje en de aanjager zekering vervangen. Klusje van niets. Denk dat ik in totaal een drie kwartier bezig geweest ben. Tip voor het hergebruiken van je vloeistof. Ik heb hem eerst leeggezogen met een bedruipspuit. Die dingen zijn niet duur en voor allerlei klusjes (ook in de keuken maar dan wel eerst goed uitspoelen ;) ) goed te gebruiken. Dan kan na het herplaatsen de oude vloeistof er zo weer in. Scheelt toch weer een paar euro en milieubelasting!
 

Swami

Lid
Kan natuurlijk ook.

Is overigens helaas niet gelukt. Lampje knippert nog steeds. Straks maar wat extra vloeistof bij doen om te kijken of dat nog effect heeft. En anders maar laten knipperen. Ben vanuit Midden Frankrijk terug gereden zonder problemen. Dus zal niet veel invloed hebben.
 

turboturbo

Forumguru
Tip voor het hergebruiken van je vloeistof. Ik heb hem eerst leeggezogen met een bedruipspuit.
De slangen even snel afdoppen met bv een oude bougie moet ook lukken denk ik?

Edit: o wacht je bedoelt misschien het beetje KVS wat in het reservoir zit....
 

Swami

Lid
De slangen even snel afdoppen met bv een oude bougie moet ook lukken denk ik?

Edit: o wacht je bedoelt misschien het beetje KVS wat in het reservoir zit....


Inderdaad. En afdoppen is overigens niet nodig wanneer het tankje leeg gehaald is.

Je moet dan wel het oude tankje even omhoog houden wanneer je de slang losmaakt en dan meteen aansluiten op de nieuwe (die je ernaast hebt liggen)

Probleem is overigens opgelost. Stekker zat niet goed vast!
 
Bovenaan Onderaan