Knipper/achteruitrij-lampjes vervangen voor LED

EdZ

Donateur
Weet iemand welke erin zitten - en heeft eventueel al zelf vervangen door LED?
In de algemene handleiding staat voor zover ik kan vinden niks over de lamptypes en als ik bij webwinkels zoek word ik overspoeld met allerlei mogelijke fittingen. De achteruitrij-lamp vind ik niet zo'n hoge opbrengst hebben maar de Fabia-oplossing van @Canon-Eye vind ik ook niet geschikt.

Ja, heb al gezocht, maar nee, niet gevonden...
 

EdK

Forumguru
Beste is altijd even de bestaande lampen eruit te nemen en dus te kijken wat er in zit
Achterunits zijn in algemeen releatief makkelijk te verwijderen en weet je daarna 100% zeker wat er inzit en hoeveel watt ze zijn.
Dit laatste kan makkelijk zijn met bepalen wat je voor led erna in stopt, zodat de achterverlichting straks geen mistlamp word en de achterliggers niet verblind worden....
Vooral bij de lampvoeten kijken hoe de bajonet pennetjes zitten !! Hoogte en plaats want daar zit in algemeen het verschil in en bepaald uiteindelijk ook of hij wel of niet past en alles het doet.
Of dat er bv steeklampjes inzitten, dus zonder metalen bajonet voet.
 

wakkie

Senior Member
Ik heb ze in 2019 vervangen en werken nog altijd perfect. Ook geen problemen gehad bij de APK keuring. Merk Vanssi via Ali. Ik weet niet meer welke ik toen besteld heb. Misschien kun je aan de hand van de foto's iets uit opmaken. Ik meen dat o.a. @Japanese Power ze ook heeft vervangen.
 

Bijlagen

  • LED Achteruitrijlichten.JPG
    LED Achteruitrijlichten.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 21
  • LED knipperlichten.JPG
    LED knipperlichten.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 23
  • Verpakking.JPG
    Verpakking.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 23

EdZ

Donateur
Irritant is dat je vroegah gewoon een fitting herkende, maar deze kan ik niet plaatsen. Zijn geen bajonetfittingen, begrijp ik. En ik kwam op een site meerdere benamingen tegen, waardoor ik dacht dat het verschillende insteekfittingen waren. Maar op jouw (@wakkie) foto's lijken die hetzelfde?
 

Tees

Donateur
Zo te zien zijn dat T10 fittingen. En dan zijn de originele lampen waarschijnlijk W16W en WY16W
 
Laatst bewerkt:

wakkie

Senior Member
Zowel De fittingen van de knipperlichten als van de achteruitrijlampen zijn het zelfde, ik meen
dat ze ze canbus noemen. Heb zelf weinig verstand van dit soort zaken.
 

Beauri

Forumguru
Weet iemand welke erin zitten - en heeft eventueel al zelf vervangen door LED?
In de algemene handleiding staat voor zover ik kan vinden niks over de lamptypes en als ik bij webwinkels zoek word ik overspoeld met allerlei mogelijke fittingen. De achteruitrij-lamp vind ik niet zo'n hoge opbrengst hebben maar de Fabia-oplossing van @Canon-Eye vind ik ook niet geschikt.

Ja, heb al gezocht, maar nee, niet gevonden...
In het opsmuksels deel van Karoq heb ik een heel verhaal over het vervangen van gloeilampjes voor LED geschreven, moet ergens in 2019 zijn geweest, de Leds zijn werkend en al verkocht met de auto erbij.

Met plaatjes erbij van het verschil tussen Led en gloeilampen.

Heb nog een setje te koop voor zowel richting aanwijzers als achteruitrijden. komen samen met mudflaps, mooie originele kofferbakmat, de originele 17inch zilverkleurige lichtmetalen velgen met goede banden(maar 2000km ervaring) een liter of 7 LongLife Synthetische olie(in flessen van 1liter) rode spiegelkapjes, 1 set ruitenwisserbladen en een elektrische 12Volt luchtcompresser alles te samen voor het vriendenprijsje van €250,--

Plaatjes verschil tussen gloei en led op pagina 8 van het opsmuksels topic.
 
Laatst bewerkt:

EdZ

Donateur
Banden zijn (bijna) in bestelling, maar ik heb wel interesse in een paar andere dingen. Ik stuur je een PB.
 
Bovenaan Onderaan