KM stand vooruit zetten. Nieuwe tellerunit

Simon2604

Donateur
Zoals een aantal van jullie weten is er de laatste weken nog al wat gebeurd met mijn Skoda.
Heb o.a. een "nieuwe" tellerunit gekregen. Hierdoor geeft hij een verkeerde KM-stand aan. +-90.000 minder.

Dit wil ik graag veranderen. Weten jullie een adres waar dit kan. KMS in Apeldoorn geeft aan dit niet te kunnen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet simon2604
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Ik denk misschien wat simpel, maar kan een dealer dit niet gewoon (laten) doen? Hoe doen ze het normaal gesproken als een auto een nieuwe unit krijgt die op 000000 staat?
 

Kempes

Forumguru
Heb je aan KMS uitgelegd waarom je de stand aangepast wil hebben of alleen maar navraag gedaan of ze kunnen wijzigen?

In eerste instantie zullen ze nee zeggen omdat het illegaal is..
 

Antera

Donateur
Vooruitzetten kan maar dit moet echt specifiek in de ecu gebeuren daarnaast zal je de originele kmstand moeten kunnen overleggen bij de dealer vrees ik al betwijfel ik of deze dat doet aangezien je het niet bij hun gekocht hebt
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Simon2604

Donateur
De auto is 2 dagen voordat ik naar tvs ben geweest voor de grote beurt geweest. Dus de laatste kilometer stand is bekend.
 

CDK

Forumguru
Als je Googled op KM correctie dan krijg je een hele waslijst. Opvallend dat KMS Apeldoorn zegt het niet te kunnen.
 

Duijzer

Donateur
Het moet in de ECU. Via internet kom je wel wat ‘bedrijven’ tegen die dat bij je voor de deur fixen. Maar Ecu... in jouw geval zou ik daar behoorlijk voor terugdeinzen gezien de problemen die je daarmee gehad hebt. Je kunt ook bij Nationale Autopas een vermelding op laten nemen dat de unit vervangen is. Dan wordt de huidige stand logisch, en krijgt iedereen die de gegevens inziet de melding dat de unit legaal is vervangen, met de stand die de suto toen gereden had. Neem even contact op met Autopas om te vragen hoe dat precies werkt. Ze zullen een factuur of verklaring van een erkend bedrijf nodig hebben of zo.
 

Simon2604

Donateur
Dat is het probleem. Ik heb geen factuur van het vervangen van de unit. En die ga ik ook niet krijgen. Wat gedoe met de afhandeling. Ik heb ondertussen een bedrijf gevonden in Huizen die het zou kunnen.
 

Rickb

Lid
Kan je niet een compleet nieuwe unit eisen? Dit is waarde vermindering van je auto. Als ik zou moeten kiezen tussen het kopen van jouw auto of een andere met dezelfde opties en dergelijke zal ik al snel voor de ander kiezen.

Een nieuwe unit is eenmalig op een andere stand te zetten. Dit heb ik al eens gehad met mijn VW Polo.
 

EdK

Forumguru
Wat is de reden dat TVS dit niet kan als het een ECU aanpassing is ?
Maar vermoed dat KMS het wel kan hoor maar dat men het niet doet omdat dit officieel niet legaal zou zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan