klop-klop: wie is daar ??

Frankie

Actief lid
Paar vragen weer:
ruwweg 20.000Km geleden (weet niet precies meer) heeft men van het (auto)airco systeem de bedieningsknoppen plus achterliggende mechanisme vervangen. Reden: een klep in het systeem bleef bij sommige standen op-en-neer klappen. Nu heb ik sinds enige tijd het verschijnsel dat ik weer een soortgelijk "geklop/tik" hoor maar nu als ik met de auto gas geef of afrem. Wordt er een beetje gek van. Dit zijn nu net de dingen waarvan ze bij de dealer zeggen "ik hoor niets" /forum/images/graemlins/smile.gif Daarbij komt er zingend geluid vanuit het motorcompartiment met name als de airco aanstaat. Het klinkt alsof je in de verte iemand hoort kreunen (van pijn en niet van iets anders /forum/images/graemlins/smile.gif)... Uhm voor de duidelijkheid, ik ben nog steeds erg tevreden over mijn O2 /forum/images/graemlins/smile.gif Heeft iemamd anders bovenstaande meegemaakt ?
Laatste vraag: heeft iemand tips om het "glas" voor de klokkenwinkel te verwijderen. Er zit een kras in welke ik wil wegpoetsen en er zit stof achter. Kun je het zelf überhaupt losmaken ?
Oh ja, nog een laatste vraag. Er schijnt hier al gepost te zijn over het windgeruis probleem van de O2. Ik heb dat eigenlijk alleen bij de linker achterportier (kleine ruitje). Heeft iemand daar ooit zelf een zinnige oplossing voor bedacht. Ik ben met siliconenkit aan de slag gegaan, maar dat heeft uiteindelijk, nog, niet geholpen..

sorry voor het lange bericht !!! /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Reizende

Actief lid
Gelukkig heb ik geen dergelijke ervaringen met de airco. het glas voor de klokkenwinkel kun je volgens mij weghalen met speciale pennetjes die de Skoda dealer heeft.
Succes ermee
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Laatste vraag: heeft iemand tips om het "glas" voor de klokkenwinkel te verwijderen. Er zit een kras in welke ik wil wegpoetsen en er zit stof achter. Kun je het zelf überhaupt losmaken ?


[/ QUOTE ]

Dat kan. Je moet het instrumentarium demonteren en daarna kun je na het losdraaien van 4 schroeven het glas eruit halen.
 

vw125

Forumguru
Ik ken het probleem met de aut. airco ook, bij mij hebben ze twee weken geleden ook een nieuw mechanisme geplaatst.
Het getik is nu wel weg maar ben dus nog aan het wachten op een andere radio cd-stream want die was ook stuk.

Grtz vw125
 

Timothee

Actief lid
Volgens mij ben ik blij dat ik straks mijn eigen radio kan inbouwen én een gewone halfautomatische airco krijg /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Frankie

Actief lid
Oh ja, bij de half-automatische moet je die geluiden er zelf bijmaken /forum/images/graemlins/smile.gif en jij denkt nu natuurlijk; "waar komt die opeens allemaal mee !?" /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Oh ja, bij de half-automatische moet je die geluiden er zelf bijmaken /forum/images/graemlins/smile.gif en jij denkt nu natuurlijk; "waar komt die opeens allemaal mee !?" /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Ja inderdaad....ik heb hem nog niet besteld /forum/images/graemlins/wink.gif
Zit nog te wachten op de meer-leaseprijs met de VEGA velgen (valt me trouwens op dat bijna niemand de VEGA velgen kiest!?).
 
Bovenaan Onderaan