Klok (tijd) en dagteller springt regelmatig op nul??

nakharry

Forumguru
Nu al een paar keer meegemaakt dat de dagteller en de klok op mijn dashboard ineen op nul springt, soms na het starten en soms spontaan tijdens het rijden.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Alvast bedankt voor de reacties!:thumbsup:
 

Tees

Donateur
Dagteller en tijd zijn niet-persistent, in die zin dat ze niet opgeslagen worden als de stroom wegvalt. Is t alleen in je dashboard, of reset je radio bijvoorbeeld ook (zenders en/of tijd)?

Ik vermoed dat er een kabeltje achter je dashboard slecht contact maakt, en soms het dashboard kortstondig geen stroom krijgt. Genoeg om de teller en klok te resetten, maar verder blijkbaar (?) geen problemen te veroorzaken.
 

Tees

Donateur
Dat was volgens mij het doorlopen van de klok in een F1, denk dat dat een ander(soortig) probleem is.
 

Duijzer

Donateur
Zit de stekker naar je tellerklok wel goed vast? Als die is losgetrild kan hij dit soort storingen geven.
 

Tees

Donateur
Ik zou eens kijken of je bij de stekker achter t dashboard kan komen (weet niet zo 123 hoe je daarbij komt, kan t evt wel voor je opzoeken), even loshalen en inspuiten met contactspray. Zou het zomaar op kunnen lossen...
 

nakharry

Forumguru
Ja wellicht wel een goed idee...airo werkt ook alleen vanaf stand 2. De oude dame begint makementen te vertonen ...:cry:
 
Bovenaan Onderaan