Kleurcode bi-Xenon S3.

Erik1977

Forumguru
Weet iemand wat de standaard kleurcode van het bi-xenon is?
Lijkt me zo rond de 4300K te zijn. Van mij had het iets 'witter' gemogen maar dat is mogelijk
door een andere DS 2 of 3 xenon lamp wel aan te passen lijkt me.
 

DavidV

Forumguru
De standaard lamp die erin zit is deze : https://www.osram.com/ecat/XENARC ORIGINAL-Xenon headlight lamps-Car lighting-Automotive/com/en/GPS01_1056953/ZMP_61165/

Is de Osram Original D3S 66340. Wordt vooral gebruikt als OEM lamp door autofabrikanten.

De kleurtemperatuur is 4300K. Buiten dat ze niet echt wit, laat staan blauwig zijn, viel me vooral de lichtopbrengst tegen. Ik heb ze na de eerste winter vervangen door Osram Night Breakers.

Zie foto : de oude Originals steken in het doosje van de Night Breakers.

De Night Breakers zijn 4400K, maar ze schijnen veel helderder en witter dan de Originals, ook al is de lichtopbrengst voor beiden 3200lm volgens de data sheets. De Osram Cool Blue is 6000K, is dan weer veel blauwer, maar schijnen niet helderder, heeft minder lichtopbrengst.

Je kan ze zelf vervangen, de ruimte is beperkt maar je moet niets uitbreken of losvijzen, gewoon fijne handjes hebben en wat geduld en gewriemel, en ermee leven dat je nadien wat stukjes vel mist op je hand, maar dat is een paar dagen later alweer genezen :)

2021-01-17 17.51.08b.jpg
 

Erik1977

Forumguru
Bedankt allemaal. Denk inderdaad dat ik ze ga vervangen voor een setje met een iets hogere kleurtemperatuur. Zal wel een kleine reportage maken en het verschil proberen te laten zien.

Waarschijnlijk ga ik meteen de mistlampen meepakken. Vind die niet mooi matchen qua kleur met het xenon.
Ik weet dat ik dan lampen moet gebruiken die ook geschikt zijn om als bochtverlichting te gebruiken.
 
Bovenaan Onderaan