Kleuradvies gevraagd

MothMan

Actief lid
Hallo allemaal!

Sinds zojuist weer lid van dit forum; ik had een Octavia combi maar helaas Total loss gereden. Via wat vreemde merken en wissel van werkgever uiteindelijk beland in een Prius vanwege de bijtelling. Nu het contract daarvan afloopt kom ik weer terug in het vertrouwde nest. Een nieuwe Octavia III combi is besteld.

Ik twijfel ontzettend over de kleur van de O3 en ook het lederen interieur. Qua carrosserie twijfel ik tussen Cappuccino Beige en Platin Grey. De beige is me wat te goudkleurig, de Grey wat te zilver :crazy:

Daarnaast wordt er achteraf een leder interieur ingebouwd waarvan ik alle kleuren van de regenboog kan kiezen, en tot overmaat van ramp ook nog de kleur stiksels, perforatie en/of alcantara.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de cappucinno beige, maar heb geen idee welke kleur leder daarbij past. Wit is te besmettelijk met drie kleine kinderen, zwart te saai. De leerboer adviseerde de combinatie cappuccino beige met een bruin lederen interieur (cinnamon of amaretto) Ik kan dat niet goed voorstellen.

Jullie begrijpen het: allemaal moeilijke keuzes! Iemand advies?

Het betreft hier een O3 combi Elegance BusinessLine 1.6tdi 7-DSG met wat extra opties zoals piano-dak, lane assist, winterpakket, functiepakket, 18" Golus en sunset. Overigens heb ik ook gekozen voor Burlwood sierstrips. Het interieur moet daar een beetje bij passen.

Nogmaals, iemand een goed advies? Mogelijk foto's van de combinatie cappuccino beige met leder interieur?

Alvast dank!
 

Gysman

Actief lid
Mooie keus gemaakt! Capu en platin zijn inderdaad totaal verschillende kleuren. Heb je platin in het echt gezien? Stuk minder zilver dan in de folders. Donkerder vooral. Denk dat dat met een donkere kleur leer erg mooi is.

Wel heel benieuwd wat het pano dak voor de combi kost? En ook de sunset?
 

MothMan

Actief lid
Gysman,

dank voor je reactie! Ik heb beide kleuren gezien. Wat me vooral opviel is dat de platin Grey soms een wat blauwe waas laat zien. Maar net afhankelijk hoe de zon er op valt.

De lease maatschappij rekende voor het pano-dak 1295,- en sunset 200,- beiden zijn als stelpost op de offerte opgenomen. De prijzen zullen geen 100 euro verschillen aldus importeur.

Ben benieuwd naar alle advies over kleur.
 

EdK

Forumguru
Tsja luxe problemen heet dit eigenlijk , maar kan inderdaad erg wezen.
Maar goed Capu beige was voorheen sahara beige en de sahara had ik bij de Fabia 1 combi toendertijd en beviel me al goed
Daarna bij de RR en nu de Yeti is het dan Capu en kan me niet vinden in de goudkleur waar je over spreekt.
Persoonlijk vind ik het beter dan grijs en mijn ervaring is dat op de capu het vuil niet zo erg opvalt dan op donkere of lichter gekleurde wagens.

En ik heb ook voorheen gedacht om na koop een leren bekleding te nemen en kwam daar op een diep lichtbruine kleur uit.
Reden dat ik het uiteindelijk niet heb gedaan is simpel, vond de prijs te hoog voor wat ik er uiteindelijk voor kreeg.
 

Canon-Eye

Forumguru
De beige is me wat te goudkleurig
Als ik aan één ding een hekel heb, dan is het wel zo'n foute goudmetallieke bak!

Maar Cappucino-beige is allesbehalve goud; eerder een soort zandkleur. Beige, dus - het woord zegt 't al...
En ik kan het weten, want zowel voor m'n vorige auto (OII combi, 134000 km) als de huidige (FII combi GL, thans ruim 50000km) heb ik doelbewust deze kleur genomen.
Het grote voordeel ervan is namelijk, dat-ie schandelijk vuil kan worden zonder dat het echt opvalt. Pas als je de spons erop zet, zie je hoe erg 't is... Aangezien ik niet zo'n fanatieke wasser/poetser ben, was dit voor mij een belangrijke overweging.

Hoe donkerder de auto, hoe meer je erop ziet (heb ook dik 5 jaar een zwarte Fabia gehad - dat dus nooit meer). Net zo min als wit trouwens, na ooit door een speling van het noodlot 3 witte auto's achter elkaar te hebben gehad was ik daarvan ook voorgoed genezen. Al met al bevalt dat beige me wel... :)
 

Greggy

Actief lid
FYI:

Twitter: van ŠKODA Nederland: @Skoda_NL

"Het stoffen beige interieur is inderdaad niet leverbaar. Beige kan wel op de Elegance i.c.m. alcantara/leder. ^FR"

Pffffffffffff........... #fail

Wel handig voor je kleurkeuze...
 

MothMan

Actief lid
Greggy,

Thnx! Ik heb wel een Elegance besteld, maar zeker niet met stoffen beige bekleding! toch dank voor de info!

Ik denk dat ik ga voor de cappuccino Beige met bruine (amaretto) of donker bruine (chestnut) lederen bekleding.
 

Noord26

Forumguru
Waarom geen flitsende lakkleur? Las gisteren een artikel op Autoweek over een knalrode V70. Man, dat stond die auto enorm goed!
 

Skoody Boo

Actief lid
Topicstarter geeft überhaupt weinig blijk van het in overweging nemen van een flitsende kleur. Al vind hij zwart te saai, dat dan weer wel. Daar heeft hij ook wel een punt natuurlijk.
 

peperskoda

Forumguru
Als ik voor de keuze zou staan dan werd het Capu beige met chestnut leer en een kleur stiksel dat iets afwijkt van de bekledingskleur, het liefst zou ik er dan ook nog een piping(dat is de afwerkingsrand rond de zetel) op hebben in dezelfde kleur als de stiksels.
 

MothMan

Actief lid
Als ik voor de keuze zou staan dan werd het Capu beige met chestnut leer en een kleur stiksel dat iets afwijkt van de bekledingskleur, het liefst zou ik er dan ook nog een piping(dat is de afwerkingsrand rond de zetel) op hebben in dezelfde kleur als de stiksels.

Peperskoda: ik heb eens gekeken naar chestnut en denk dat die kleur wel mooi is. Inderdaad met een lichtere kleur stik. Capu it is!
 

MothMan

Actief lid
Topicstarter geeft überhaupt weinig blijk van het in overweging nemen van een flitsende kleur. Al vind hij zwart te saai, dat dan weer wel. Daar heeft hij ook wel een punt natuurlijk.

Mijn keus was limited tot capu en Platijns grijs, omdat die mijn voorkeur hadden. Wellicht dat mijn buurman wel een knalrode apprecieert (hij is brandweerman) maar rood of blauw is niet aan mij besteed. Ik kies overigens ook voor de Elegance omdat ik die chique vind lijken met die zilveren lijstjes om de ruiten en LED-RDL's en achterlichten (heb ook de burlwood strpjes mee besteld) Een RS mag best aardbeien-rood of smurfen blauw zijn; dat past zeer goed!
 

dorstvlegel

Actief lid
Afgelopen week hoorde ik dat de kleur Platin eruit gaat. ook Lava blauw en Rosso Brunello. Deze zijn ergens in de herfst niet meer te bestellen. in Duitsland is het al zover. Daar hebben ze maar 9 kleuren over om te bestellen.
 

Zeeman

Nieuw lid
ben van race blue naar lava blue geswitched. race blue is iets te fel maar is persoonlijk. lava blue lijkt erg op storm blue (superb 2).
 

RoelF

Forumguru
Ik vind het kiezen erg lastig bij deze auto. Geen enkele kleur springt er voor mij echt uit, dus het zou zo maar eens een witte kunnen worden. Dan maar een andere optie ipv metallic lak.
 

CoesDoes

Forumguru
Heb je al op http://new.skoda-auto.com/en/models/new-octavia-combi/ gekeken, hier kun je een redelijke indruk van alle kleuren krijgen. Vond de keuze ook lastig, maar ben er met hulp van foto's op internet toch uitgekomen ;)

-Bepaalde kleuren gaan vervallen namelijk: Rosso Brunello (wk28), Platin Gray (wk37) en Lava Blue (wk39), daarnaast zullen de kleuren Rio Red (wk37) en Moon White (wk45) toegevoegd worden -
 

Zeeman

Nieuw lid
bedoel je dat lava blue vanaf bestelweek 39 niet meer lever baar is ? je bent idd goed geinformeerd :)
 

CoesDoes

Forumguru
Ik ga uit van productieweek aangezien ze op een bepaald moment zullen stoppen met het spuiten van die kleur en de bestelweek voor de fabrieksplanning niet relevant is.
Bedankt, maar voor de verandering komt deze informatie gewoon van de dealer.., (staat in het document met wijzigingen voor MY2014, waar ook de nieuwe pakketten in te vinden zijn)
 
Bovenaan Onderaan