Columbus Kleur route navigatie

Net mijn nieuwe Superb Combi L&K opgehaald. Bevalt goed, op 1 ding na: waarom gebruikt de Columbus/navigatie een witte lijn om de te-volgen-weg aan te duiden ? Wie is op dit idee gekomen ? Kan ik dit aanpassen ? De gewone wegen zijn geel/wit, de navigatieweg wit, en bijgevolg bijna niet te onderscheiden van de gewone wegen. Vindt ook geen optie om kleuren van kaarten aan te passen bv. Erger me er blauw aan (blauw zou nochtans een mooie kleur zijn...)
 

Smeeuwis

Donateur
De kleur van de routelijn is afhankelijk van de gekozen optie om de route te berekenen. Dit zit onder routeopties in de Columbus instellingen en is dus in te stellen. Bij mij is de lijn rood omdat ik de optie snelste route standaard gebruik. Check je instellingen maar even.
 

Okki

Donateur
Zal kijken of dit ook met de Amundsen kan, gele wegen en groene route lijn. Maar door mijn kleurenblindheid zie ik geen verschil.
 

Okki

Donateur
Het display tussen je tellers werkt natuurlijk ook goed, maar soms wil je even weten van tevoren hoe een weg loopt. En dat kan ik dus moeilijk zien...
 

RoelF

Forumguru
De kleur van de routelijn is afhankelijk van de gekozen optie om de route te berekenen. Dit zit onder routeopties in de Columbus instellingen en is dus in te stellen. Bij mij is de lijn rood omdat ik de optie snelste route standaard gebruik. Check je instellingen maar even.

Daar dacht ik ook aan, maar wit zit daar toch niet bij?
Groen is economisch, rood is snel en geel is kort.
Ben benieuwd!
upload_2019-6-28_13-10-19.png
 

dn-co

Actief lid
De route kleurt wel wit als er een tussenstop is toegevoegd. Bij een route met alleen een eindbestemming krijg ik het ook niet voor elkaar om de route wit te laten zijn.
 
Het mysterie is opgelost.
! Bij mijn software is er de optie "zelf geleerde routes". Bij mij staat 'split screen' op met deze optie. De auto stelt dan zelf de destination voor, op basis van je historiek. Zo kan je lekker snel de route destination kiezen. Nu blijkt het: ALS je je route destination ingeeft via dit split screen, dan is de route WIT (en niet geel/groen of rood). En bijgevolg is de route zo goed als onzichtbaar. Wanneer ik de route ingeef via de normal weg (nieuwe bestemming -> thuisadres of laatste doelen) dan is de route WEL rood/geel of groen naargelang uw ingestelde voorkeur.
Niet echt clever van Skoda....
 

hemi24

Forumguru
Dus eigenlijk loopt de navigatie dan gewoon mee en gaat het systeem er dan vanuit (aangezien het een geleerde route is) dat je zelf de route wel weet..?

Handig voor actuele verkeersmeldingen op dagelijkse route lijkt mij!
 
Bovenaan Onderaan