kleur keuze Fabia 5-deurs hatchback

yeti6

Nieuw lid
Wij zijn voornemens om een Fabia 5-deurs te kopen. Echter we twijfelen over de kleur.
Heeft iemand ervaring met de kleur rood i.c.m. met een wit dak, hoe metname de rode kleur zich zal gaan houden op den duur ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 

piair1982

Forumguru
Rood blijft goed mits elk jaar gepoetst. De lak is sterker dan vroegere laksoorten die roze werden...
 

yeti6

Nieuw lid
Dank je voor je reactie Piair. Ik heb dit gevoel ook, maar zie helaas ze ook rondrijden en dan denk ik dat de lol van je auto er na een paar jaar af is.
Ik ben een echte liefhebber en zou het jammer vinden dat deze auto het na een periode niet meer dát heeft.
Ik heb zelf helaas geen ervaring met de kleur rood, ondanks dat ik importeur ben van een hoogwaardige productlijn van onderhouds producten voor auto/motor op basis van polymeren met uitstekende UV-beschermers.
Ik zie wat deze producten doen met mijn eigen Yeti, maar die heeft wel een metallic.
Sterker nog, ik was mijn nieuwe Yeti, zonder te spoelen o.i.d. met 4 liter water, gewoon in mijn verwarmde garage.
Maar ik weet niet of de kleur rood ook een sterke lak heeft. En dan met name wat betreft het verkleuren. Voor de krassen en swirls ben ik niet bang met mijn product.
 

peperskoda

Forumguru
Tegenwoordig heeft een voertuig met een non metallic kleur erop heel vaak ook een extra blanke laklaag. In elk geval is dit bij de duitse merken en hun afgeleiden(waarvan Skoda er 1 is) het geval. Wanneer je dus je lakwerk goed beschermt kun je het verkrijten van de lak(dat is het proces van roze en later wit uitslaan van de lak) heel goed vertragen. Verkleuren doet iedere lak en rood is nog steeds niet de sterkste kleur, maar door de maatregelen bij de fabricage en een goede bescherming kun je toch heel lang plezier hebben van je rode auto.
 

Falcon

Donateur
Wordt dit een Skoda Hatchback 1.2TDI?

Ik vind de Racing Green met zwart dak wel heel mooi staan (RS look).
 

Wallie

Lid