Klepje in bumper afneembare trekhaak

Op mijn Roomster zit een afneembare trekhaak. Daardoor zit er een opening in de bumper die je kunt afsluiten met een plastic klepje. Niet helemaal een betrouwbare constructie want het klepje klemt niet goed en laatst ben ik hem dan ook verloren. Inmiddels heb ik een nieuwe maar omdat zo'n ding een paar tientjes kost (moet speciaal in goede kleur worden gespoten) vraag ik me af wat anderen met een afneembare trekhaak voor oplossing hebben om het klepje wel goed vast te maken.
Ik heb namelijk geen zin het ding nog eens te verliezen. Het klepje niet plaatsen is natuurlijk ook een oplossing, maar niet zo'n mooie.

Ik hoor het graag.

jaspernl

Actief lid
Ik heb zo'n zelfde klepje.
Eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Hij lijkt er toch behoorlijk degelijk in te zitten.
Je moet m wel met enig beleid vastklikken denk ik. Anders breekt zo'n lipje af lijkt me.
Maar als ie 1 keer zit heb ik absoluut niet het gevoel dat hij er elk moment uit kan vallen...

MarcoO2

Forumguru
Bij de O2 zit het gat (en dus ook het klepje) onder/ achter de bumper, dus uit het zicht. Lijkt me een betere oplossing, zou dat ook niet bij de RR kunnen?

Bij de O2 zit het gat (en dus ook het klepje) onder/ achter de bumper, dus uit het zicht. Lijkt me een betere oplossing, zou dat ook niet bij de RR kunnen?

Hangt denk ik van de montage van de haak af. Het is door de dealer gedaan, verder keurig allemaal. Alleen is de constructie van dat klepje zo lamlendig.

MarcoO2

Forumguru
Bij mij is het ook gewoon door de dealer gedaan. Keurig netjes, je ziet er echt helemaal niets van als je achter de auto staat.

E

Ex-lid 1929

Ik heb een roomster scout en daar zit het klepje standaard.
de auto heb ik standaard geleverd gehad zonder trekhaak.
omdat wij nu toch een trekhaak nodig hadden hebben wij gekozen voor een afneembare en aangezien de klep er al zat waren de kosten voor een afneembare ook minder dan bij andere modellen. omdat bij hun dus het klepje gemaakt moest worden en ook nog in de kleur van de auto gespoten moest worden.

heb nu ongeveer 6 maanden de trekhaak er onder zitten en we hebben nog geen problemen gehad met het klepje. wat dus eigenlijk er al langer zat.

Roco

Lid
Bij mij heeft de dealer het gat erin gemaakt en het klepje sluit goed.
Maar.....als ik de lipjes bekijk, vind ik dit toch wel wat breekbaar. Nu het kouder wordt en we vaker het fietsenrek gaan gebruiken, laat ik het klepje eruit. Koude lipjes zijn minder buigzaam en breken makkelijker.
Dat gat onderin de bumper...dat zie ik toch niet en wie zich er aan ergert, kijkt maar een andere kant op.

Bedankt allen voor de reacties. Even een update. Het klepje bleef niet goed in de bumper zitten, omdat de ring die aan de binnenkant van de bumper erin wordt gelijmd (dat is de ring waaraan het klepje zicht vastklikt) los was gaan zitten. Ik had zelf al geprobeerd de ring vast te lijmen maar dat werd geen succes. Vorige week bij de kleine beurt monteur gevraagd wat een oplossing zou zijn. Standaardoplossing was volgens hem: bumper eraf monteren, goed lijmen en laten drogen en er weer opzetten. Dat werd me te kostbaar. Nu heeft hij de ring met kleine popnagels aan bumper vastgemaakt, ik heb de popnagels met Skoda-lak dezelfde kleur gegeven als bumper en klaar.
Je ziet nu wel 4 kleine dopjes op de bumper maar dat is beter dan een gat. (afgezien van de rommel die in het mechanisme van de trekhaak kan gaan zitten)

Roco

Lid
Heb voor dit soort zaken een speciale lijm, nl industrie krachtlijm.
Lijkt op secondenlijm, maar veeeeel beter. En vast in seconden. En na gebruik bewaren in de koelkast. gaat prima.
Daar hadden ze het mee kunnen lijmen, dat laat echt niet meer los.
wie het adres (ook postbestelling) wil hebben, mailt mij maar. het mag hier volgens mij niet staan.
Heb er zelfs mijn leren tas mee gelijmd.

Bovenaan Onderaan