kleinlicht is uitgevallen

Hoi Hoi
Ik heb een roomster scout uit 2008 en er zitten sinds ruim een jaar 200watt h7 lampen in, waar ik erg tevreden over ben.
Nu viel donderdag opeens het klein licht uit (geeft geen storing op het dashboard)
groot licht brandt ook niet (hoor het relais wel schakelen)
Op dashboard branden de aanduidingen wel gewoon.
Heb de zekeringen doorgemeten, maar die zijn ook oké.
heeft iemand de kennis in huis om mij te vertellen waar ik de oorzaak moet zoeken??
hoor graag van jullie
Alvast bedankt
Guus

Tees

Donateur
Ik neem aan dat je met kleinlicht dimlicht bedoelt? 200W lijkt mij onwaarschijnlijk, H7 is 55W en daar mag officieel niet van afgeweken worden. Wat voor soort lampen heb je er nu dan ingestoken? Als die echt 200W trekken, dan weet je meteen waar een mogelijke oorzaak van het probleem ligt...

En werkt het licht aan beide kanten niet meer of aan één kant? De zekeringen zijn voor links en rechts apart, dus als het beide kanten is kan t sowieso niet daar zitten. Het schakelrelais is volgens mij wél gezamenlijk, dus ondanks dat je die hoort schakelen zou ik toch als eerste daaraan denken.

PizzaPieter

Donateur
Wat ik begrijp heeft een 2008 Roomster Scout een gecombineerd H4 lamp (grootlicht en dimlicht) en geen H7.

Ben ook benieuwd wat er wel en niet werkt aan welke kan.
Grootlicht
Dimlicht (gewoon licht in donker)
Stadslicht (dagrijverlichting, parkeerlicht, kleine lampje)

Edit: ik lees net dat er 2 soort koplampen zijn. Spiegelkoplamp is H4, met een 'lens' is H7

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Ik had daartegen gewoon de H4 lampen er in zitten.
Maar had dan ook nog de voorloper RR voor de 1,2TSI uitvoering op markt kwam

Bovenaan Onderaan