(kleine) schade aan O2

vdijk

Lid
vanochtend kwam ik naar buiten gelopen en zag een gekke vlek op de achterbumper zitten.
Bleek er iemand tegen mijn auto te zijn aan geschaafd (zie de foto's).
Gelukkig is het maar een kleine schade, maar toch !!

Ik woon in een doodlopende straat (vooraan) en iedereen moet dus achteruit langs mijn auto gaan. Tot nu aan toe (5 jaar) is het goed gegaan.
Toch is het jammer dat er iemand een briefje of iets dergelijks heeft achter gelaten.

Weten jullie of dit makkelijk te repareren is ?
 

Bijlagen

  • IMG_0208.jpg
    IMG_0208.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 43
  • IMG_0209.jpg
    IMG_0209.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 46
  • IMG_0210.jpg
    IMG_0210.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 30
Misschien is er een soort middel voor om de krassen weg te vegen, soort lak achtig iets. Ik zou gewoon even bij de dealert informeren.
 

Fabia

† In Memoriam
Denk dat dat spuiten wordt voor het mooiste resultaat. Je kan proberen of je het vergoed kan krijgen via het waargborgfonds.
 

bat

Lid
In ieder geval eerst even overleggen met je verzekering (mits het je eigen auto is). Dit is een typisch geval voor het waarborgfonds. Let wel: je moet getuigen hebben die kunnen verklaren dat de auto onbeschadigd op die plek is achtergelaten en daarna schade heeft gekregen.

Lukt dat allemaal niet en komt het voor eigen kosten (cq je no claim komt in gevaar), dan zul je een heel eind komen met poetsen. Wellicht dat je dealer wat kan betekenen, bijvoorbeeld bij de eerstvolgende beurt, anders doet een schadehersteller het voor je voor niet al teveel geld (50 euro of zo). Het is niet gegarandeerd dat je dan niks meer ziet, maar spuiten is een fors stuk duurder.
 

nomad

Senior Member
Heb ik ook gehad. Mijn parkeersensor was erzelfs uit geduwd door de kracht.
Kostte 400 euro
 

cvegreen

Forumguru
Dat is jammer he dat de mensen steeds zo weg rijden als ze ergens tegen gereden hebben. Ik vind dit jammer , ok het zou hen geld kosten om u reparatie uit te voeren , maar wees toch eerlijk zeg.
Toen ik die foto's zag , dacht ik meteen aan die parkeersensor. Ben blij voor u dat die nog werkt . Ik zou eerst een zelf proberen met een goed product , maar geen comandant , dat laat een doffe schijn achter zodat je het dan met simonisch erachter nog eens moet gaan boenen. Ik lees vaak dat (sorry voor de verkeerde schrijfwijze want ik weet niet hoe het geschreven wordt) meguiers erg goed zou zijn , wel wat prijzig maar welke goede producten zijn nu niet prijzig. Je kan ook eerst eens horen in de garage wat ze ervan denken. Spuiten zal het mooiste en beste resultaat geven , maar zal wel het duurste zijn.
 
Zover ik kan beoordelen, kan het inderdaad met polijsten nagenoeg weggehaald worden. Zelf gebruik ik de Pro lijn van Meguiars hiervoor en heb vaker dit soort schades kunnen oplossen. Spuiten op basis van foto's lijkt me niet nodig.
 
Bovenaan Onderaan