(kleine) problemen Fabia

rvh

Lid
Maar even een update.

Vorige week (na lang uitstellen door lamheid en gebrek aan tijd) toch maar gebeld met de plaatselijke Skoda dealer. Het probleem met de koelwatertemperatuur verteld, ze wezen me op de thermostaat. 170 Euro om te laten repareren. Vervolgens naar ATU gebeld, 120 Euro excl. koelvloeistof. Hier kon ik afgelopen maandag terecht.

Maandag de auto erheen gebracht, uiteindelijk € 130 Euro moeten betalen. Probleem is wel verholpen. Het wijzertje staat mooi stabiel in het midden. :laugh:

Probleem van de achterruitenwisser + achterruit verwarming blijft staan, maar daar ga ik zelf nog wel een keer naar kijken, en mocht het niet lukken zal dat de volgende reparatie worden. Voor nu ben ik heel blij met de eindelijk goed stabiel draaiende motor, even kijken of het in verbruik ook wat scheelt. (Ik reed vorige week naar Trier, en schrok toch wel van een gemiddeld 7.6 l/100 km., voornamelijk snelweg, en geen belachelijke snelheden (netjes 120/130) gereden voorzover dat al gaat :winkie:)
 

rvh

Lid
Was dat maar..

1 op 13 is het, vond dat toch matig voor op de snelweg. Nu wist ik wel dat deze motor niet als heel zuinig bekend staat, maar had wel iets zuiniger verwacht. Maar, even kijken wat het nu is, ik verwacht wel wat zuiniger omdat hij wel merkbaar meer schijnt te verbruiken met een defecte thermostaat..
 

Ronnie

Forumguru
Natuurlijk zal hij meer verbruiken bij een defecte thermostaat want de optimale motorprestaties gaan uit van 90 graden koelwatertemp.,
en een olietemp. van zo'n 80 gr.
 
Is ook wel aan de hoge kant. Zelf kom ik niet boven de 1 op 6.7 bij deze snelheid. Volgens mij heb ik ook nog eens een smerig gasklephuis en het check enginelampje brandt er ook nog eens bij!
 
Bovenaan Onderaan