Klapsleutel bijmaken.

Zündapppie

Actief lid
Kan iemand me vertellen wat het kost om een nieuwe klapsleutel te laten maken en in te leren? Ik kan een superb kopen waar maar één sleutel bij is. En is de sleutelcode van de sleutel die er niet meer is te verwijderen zodat niet binnenkort de auto verdwenen is?
 

eriktv

Forumguru
Een echte originele klapsleutel al gauw €200-€300, een merkloze sleutel zonder afstandsbediening zo rond de €80. Volgens mij hebben sleutels altijd dezelfde combi van hard- en software (baard en transponder), dus verwijderen van toegang gaat niet lukken.

Serieus geld dus, maar als het alleen voor reserve is zou ik een simpele goedkope nemen. Aan de andere kant, twee keer tanken en je bent ‘t geld ook kwijt :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Zijn bij die goedkope sleutels dan ook een transponder inbegrepen @eriktv? Want anders kan je de auto wel openen, maar niet starten. Die transponder ontgrendelt namelijk de startonderbreking, dus zonder transponder gaat de motor meteen weer uit...
 

eriktv

Forumguru
Volgens de eerste hit op Google is het een simpele sleutel incl Transponder voor die €80. Zelf geen ervaring mee (gelukkig :D)
 

Eltjo

Forumguru
De eerste Skoda sleutel zou ik niet nemen, want die is geschikt voor Seat -) .
Ik heb begrepen dat de VW dealer 13 jaar geleden een sleutel zelf al niet kon meer inleren, wat ze voorheen wel konden. Dat moest via een internet verbinding op afstand gebeuren.
Zelf heb ik toen bij een sleutelboer in PL een klapsleutel laten maken (n.a.v. sleutel in de kofferbak leggen en dan dichtslaan nadat gelukkig alle bagage er uit was voor de eerste nacht op bestemming, haha).
Incl. inleren was dat omgerekend €120; koopje dacht ik toen. Uiteindelijk heb ik die 2e sleutel de 5 jaar dat ik de auto had nooit meer nodig gehad. Achteraf weggegooid geld dus.

Wel heb ik ook bij deze auto voor een paar euro een sleutel zonder transponder laten maken. Daarvan heb ik het plastic handvat verwijderd zodat deze als plat metaaltje in mijn portemonnee zit en er ook een gaatje door geboord. Als je dan ergens buiten gaat zwemmen kan je die in je zwembroek meenemen en de klapsleutel in de auto laten. Dan kan je altijd je auto in, maar dus niet starten.

Tja en die extra sleutelcode die nog in je (toekomstige) auto zou zitten .... Dat maakt toch niet uit. De kans dat die ergens nog bij een vorige eigenaar in een la ligt of al lang is weggegooid is denk ik veel groter.
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Ik kwam het e.a. tegen op Marktplaats en dit topic even teruggezocht.
Het bedrijf MT Automotive in Wijk bij Duurstede biedt voor rond €150 klapsleutels aan voor o.a. (oudere) VAG auto’s en Mercedes. Tevens reparatie tellers, EGR wegschrijven, etc.

Ik ken het bedrijf totaal niet, kwam het alleen tegen.
 

Tees

Donateur
....Het bedrijf MT Automotive in Wijk bij Duurstede biedt voor rond €150 klapsleutels aan voor o.a. (oudere) VAG auto’s en Mercedes. Tevens reparatie tellers, EGR wegschrijven, etc.
Ik ken het bedrijf totaal niet, kwam het alleen tegen.
Voor het nageslacht: als ik me goed herinner hebben we hier kortstondig een lid gehad dat niet zulke goede ervaringen met deze toko had. Ging toen over softwarematige aanpassingen.
 

Tees

Donateur
Eens, maar je noemde een aantal andere zaken waarbij de kwaliteit van het uitgevoerde wel vrij belangrijk is.
 
Bovenaan Onderaan