Klapperend geluid achter

Ik hoorde al enige tijd een klapperend of rammelend geluid achter, als als ik rustig rij op een klinker weg. Alsof iets los zit en kan bewegen.

Nu ben ik bij de dealer geweest en die hoorde toen niets. Nu hoor ik het de laatste weken weer overduidelijk en ben vandaag bij de bandenboer geweest. Auto kon gelijk op de brug.

Nu hebben we onder gekeken en een proefrit gemaakt. Nu lijkt het dat de kunststof stofhoes van de schokdempers achter tegen de schokdemper klappert. Je hoort het ook als je onder de autobanden achter slaat.

Hoe los ik dit op, Heeft iemand anders hier problemen mee gehad?
De auto is nog best nieuw en alles is origineel..
 

Noord26

Forumguru
Oplossen? Terug brengen naar je dealer met de service dat je zelf hebt ontdekt waar het klappert. Lijkt mij stug dat je dealer dat niet heeft gehoord. Daar heb je garantie voor.
 
Ik zal eens kijken,probleem is dat er geen ''geschikte'' klinkerweg bij de dealer is.

Of ze zouden me op mijn woord moeten vertrouwen. Ik verwacht dat ze zeggen dat het ''normaal'' is dat er af en toe wat te horen is.

Ik vind het lastig. Daarom post ik ook om wat informatie te winnen. Misschien is het een bekende kwaal?
 

Noord26

Forumguru
Ik heb mijn Fabia na de eerste 10Dkm bij de dealer laten inplannen om een 3 tal rammeltjes weg te laten werken. Die zijn allemaal opgelost (bestuurderstoel, achterbank en in deurpaneel bestuurderkant). Ik kreeg de auto volledig gepoetst (buiten + binnen) terug en daarbovenop nog eens een gratis leenauto (Seat Toledo full-options).


Als een dealer zegt dat een rammeltje normaal is dan zouden ze in mijn optiek geen dealer mogen zijn. Dat jij jezelf afvraagt of ze je wel op je woord geloven klinkt niet best hoor. Service is een mentaliteit geen afdeling..

Ik weet niet waar je woont (staat niet in je gegevens) en dus ook niet wie je dealer is. Maar mijn indruk van de service vanuit Skoda is tot nu toe geweldig. Kan mij niet voorstellen dat andere dealers dat niet zouden zijn?
 
Het blijkt dat je goede ervaringen hebt met je dealer. :xyxthumbs:

Ik helaas niet. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik mijn auto elders heb gekocht dan waar het onderhoud wordt uitgevoerd.

Maargoed garantie is garantie en ik ga op korte termijn zowiezo een afspraak maken.

Was wel benieuwd of meerdere hetzelfde probleem als ik hebben gehad en hoe dit is opgelost.:722:
 
Hegeman toevallig?

Ja Arnhem, goed ze hebben me wel geholpen en er zijn uiteindelijk wel garantie puntjes opgelost, alleen de klachten bleven komen en nu dit weer.

Vandaag kwam ik thuis met de auto en er komt een schurend geluid uit de stuurkolom als ik een bocht naar rechts maak. Alsof er zand tussen zit en het geluid blijft aanhouden. Tja schijnbaar heb ik gewoon pech. :icon_smile_dead:
 
... en er komt een schurend geluid uit de stuurkolom als ik een bocht naar rechts maak...:

Bij mij als je een bocht naar links maakt, en de auto trekt heel licht naar rechts.
Blijkt dat de schroefveer niet goed op zijn plek zit. (Wel zelf door de garage opgespoord en opgelost ;))
 

vinshi

Lid
Het lijkt wel of je een schade auto gekocht hebt en er langzaam maar zeker steets meer problemen komen bovendrijven.
 
Nee dat zeker niet. ik heb gewoon pech. Elke afwijking in de auto valt mij op.
Mijn vriendin daarentegen vind het allemaal prima, ze is zeer tevreden met de auto.

Ben trouwens bij de dealer geweest ivm garantie (volkswagen dealer), alles hebben ze ter plekke nagekeken. Het knarsen van het stuur waren de rubbers en is geen defect, nu is het al minder gelukkig.
En we kunnen concluderen dat het de stofkapjes achter van de schokdempers niet zijn. Nu is de vraag wat maakt dat geluid dan wel: ''kloek klok kloek klok'' zo klink het een beetje met een zachte ''k'' dan. Vooral als ik 15 km/u rijd op een klinker weg hoor ik het achter continue reageren op het wegdek en remmen/accelereren. Zeer vreemd.
Als dit is opgelost ben ik weer blij en werkt alles naar behoren!
 
Ik weet niet wat ''dode slag'' is. Maar ik heb wel het vermoeden dat het ergens bij de vering acher of bij de schokdemper achter zit.
Ik ga morgen bellen met de dealer voor een afspraak. Het moet echt opgelost worden.

Robs ik heb echt alles binnen de auto gestript en nagekeken, het komt echt van buiten het interieur. En ik vind het geluid te vast klinken dan vloeistof wat ''klotst''. Het is juist hoorbaar bij rustig rijgedrag en parkeren ect.
 
Sleepoogje die op en neer gaat of tegen de witte kentekenplaat slaan? Geluid is duidelijk aanwezig, maar niet zo scherp, vanuit bestuurdersstoel komt het geluid van rechtsachter. En alleen bij kleine/korte hobbeltjes en je rustig rijdt.
Heb een poetsdoek over sleepoogje gedaan en sindsdien niks meer gehoord.
 
Je bedoeld die bij het reservewiel opgeborgen is? Of bedoel je iets anders?

Heb trouwens wel een nieuwe afspraak gepland bij de dealer!
 
klinkt misschien raar, maar ik had ongeveer zoiets bij een mitsubishi colt.
hier was het het kofferdeksel die bij trillingen klapperde in het slot, en was niet altijd hoorbaar.
idd op een klinkerweg(kinderkoppen)kwam het tot uiting,bij lage snelheid.
misschien een optie...?
 
Bovenaan Onderaan