Kinderslot

Maik

Actief lid
Klopt het dat kinderslot op de achterdeuren alleen mechanisch op de deur zelf in te schakelen is? Tot op heden kon ik dit bij elke auto bedienen vanaf de bestuurders deur.
 

Darkside

Forumguru
Tot op heden kon ik het alleen fysiek/mechanisch op de achterdeuren.
Ook op de 02. En ik verwacht dat dit idd ook zo is op de O3.
En dat het niet mogelijk is om dat via een scherm/ boordcomputer etc te regelen is
 

Maik

Actief lid
hmmm, ok.... wel jammer, schekel het nl nog regelmatig in/uit. Als er volwassen achterin zitten vind ik het wel prettig als ze zelf uit kunnen stappen...
Maar ja, helaas...
 

Oogje

Senior Member
Mijn Golf, Jetta en Avensis, maar ook de Megane die ik nu rijd, kunnen het uitsluitend met het palletje in de deur.
 

MartijnW

Actief lid
Ik heb nog niet eerder een auto gehad waarbij dit voorin kon, de ramen vergrendelen wel maar de deuren niet afzonderlijk of op kinderslot. Bij de O3 is het ook weer mechanisch door de sleutel in de deur te draaien.
 

Maik

Actief lid
Ok, mijn huidige auto (P5008) kan het wel, maar is geen grote tekortkoming....
 

Spiegeltje

Senior Member
De O3 is IDD mechanisch, helaas.

(Bij de Ford Focus gaan ook de ramen en deuren tegelijk op kinderslot. Was optie á € 80,-- geloof ik)
 

hemi24

Forumguru
De O3 is IDD mechanisch, helaas.

(Bij de Ford Focus gaan ook de ramen en deuren tegelijk op kinderslot. Was optie á € 80,-- geloof ik)

Inderdaad, mijn C-Max is er ook standaard mee uitgerust en in praktijk blijkt het toch echt wel een handige optie, als je wisselend kleine en grote passagiers op de achterbank hebt.
Nadeel is dat je niet de achterdeuren afzonderlijk van een kinderslot kunt voorzien (links/rechts),of is dit juist weer een voordeel van het mechanische systeem ;)
 

R.Heikamp

Forumguru
Ik rij af en toe eens in een renault megane station bj 2007 daar is het op de bestuurdersdeur in te schakelen (zelfde knop als ramen vergrendelen) kwam ik onlanks achter had ik de ramen uitgezet iemand zat te klieren konden ze de auto niet meer uit;) en met ingeschakelde ramen weer wel;)

heb in mijn fabia alleen voor elektrische ramen dus zou dat niet na kunnen kijken;)
 
Bovenaan Onderaan