Kilometerstand op nul zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jootje1971

Nieuw lid

Hoe kan ik de km stand weer op nul zetten en zien wat het benzine verbruik is ? Volgens de verkoper van SKODA is dit niet mogelijk. Er is geen "dagteller" zeg maar. Dus enige wat ik nu zie is de Actieradius, maar ik wil eigenlijk een dagteller zien, die ik iedere keer op nul zet na het tanken. Of op nul zetten als je op vakantie gaat.​

Het gaat om een SKODA Octavia van NOV 2023
 

Bakkertje

Forumguru
Hoe het bij mijn auto (en volgens mij die van jou ook) werkt..

Jouw auto heeft 3 tellers:
- Lange tijd
- Sinds tanken
- Sinds start

Staat ook gewoon in het instructieboekje:
1713434414778.png

1713434461185.png

En stel jezelf even voor, wel zo netjes
 

1983jeroen

Forumguru
De waarde "sinds lange tijd" kun je ook handmatig resetten ergens in het menu. Zo kun je die gebruiken voor vakanties e.d. als je dat graag wilt bijhouden
 

Canon-Eye

Forumguru
De waarde "sinds lange tijd" kun je ook handmatig resetten ergens in het menu
Je kunt in de MFD (tussen de klokken) met behulp van de toetsen op het stuur "Rijgegevens" kiezen (zo heet het bij m'n Seat) en dan met het scrollwieltje naar "Gereden km" gaan. Door telkens kort op het scrollwieltje te drukken komen "Lange tijd", "Sinds Start" en "Sinds tanken" om beurten voorbij. Je kunt elk van deze handmatig resetten door het scrollwieltje even ingedrukt te houden. De waarde "Sinds tanken" wordt (ook) automatisch gereset zodra de auto na het tanken in beweging komt.
 

jongetje

Forumguru
Idd gewoon in het hoofdscherm van rechts naar links swypen.
Dan zie je het verbruik oa. vanaf het moment dat je getankt hebt. Doet de auto helemaal automagisch, hoef je niets zoals "vroeger" een knopje voor in de drukken in het dashboard.
Brengt weer oude herinneringen naar boven naar mijn eerste auto met onbetrouwbare benzine meter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan