kiezen maar.. yeti vs countryman

Wasmachineman

Forumguru
Prijs/kwaliteit is belangrijk en dan zit je bij ons goed. Maar wil je exclusief rijden dan moet je bij Mini aankloppen. Qua prijs natuurlijk ook een stuk hoger dan Skoda! Daardoor exclusiever...

Geef mij ook maar de yeti.
Ziet er een stuk mooier uit en heeft meer ruimte.
Ook de prijs is stuk aantrekkelijker.

Michel

Forumguru
Zo exclusief vind ik die Mini ook weer niet, want je komt ze toch wel erg vaak tegen. De Mini Countryman is dat nog wel, maar als de lease tarieven voldoende laag zijn dan voorspel ik dat je die ook regelmatig zal zien.

LenK

Forumguru
Lease tarieven wordt sterk bepaald door restwaarde. En die schijnt bij Mini hoog te zijn. Dus zullen de leasetarieven gunstig zijn.
Voor het krappe interieur zoals bij de standaard Mini hoef je de Countryman niet te laten staan maar het uiterlijk is nog smaakgevoeliger.

Wasmachineman

Forumguru
Was een goede zet van BMW om Mini zo te positioneren. Die Coopers vliegen je om je oren. Inderdaad vanwege de gunstige leasetarieven.
Ik ga die Countryman wel eens rijden. Ik had laatst al een gewone Mini als vervangend vervoer en dat was erg leuk!

E

Ex-lid 2926

Nu vind ik die Countryman niet de mooiste Mini. Als iets meer ruimte noodzakelijk is vind ik de "gewone" clubman mooier. Bij mij in de buurt staat een hele mooie in een soort titanium grijze kleur met hele fraaie wielen.
Een Yeti of O2 vind ik een ideale "eerste" auto. Een mini bijna de ultieme "tweede" auto (op een cabrio na dan).
En heel eerlijk; ik kijk meestal met meer interesse naar een voorbijrijdende mini dan een Skoda, VW of Opel. De kans dat er een vrouw met een smaakvol uiterlijk achter het stuur zit is namelijk vrij groot. Het oog wil tenslotte ook wat.:winkie:

Rosinfield

† In Memoriam
Dat denk ik idd, net als Lancia's. Dat zijn van die dingen die sommige mensen niet zouden kopen als ze goedkoper waren.

Rosinfield

† In Memoriam
ja, zo werkt het denk ik wel. Is voor zover ik kan zien ook de enige reden dat mensen een Tiguan kopen ipv een Yeti, enz.

sador

Donateur
Mijn eerste auto was een mini van 1976, ik heb er altijd een zwak voor gehad, maar ik ben blij met mijn Yeti.

Meer ruimte, hogere zit en goedkoper.

Wasmachineman

Forumguru
Mijn vrouw had ook een mini, 1 uit 1973. Haar geboortejaar, 15-63-XU.
Geweldig ding alleen erg veel storingen toen. Weggedaan in 1995 aan een handelaar. Nu is de Mini niet meer te vinden. Was een Cooper ook nog, oranje met wit dak met 12" spaakvelgjes.
Iedereen seinen naar haar als ze onderweg was. Dacht ze dat er verkeerscontroles waren ofzo, haha!
En weer terug ontopic, hoewel de Countryman erg mooi is heb ik liever een Yeti. Net zoals jullie.

LenK

Forumguru
De term premium komt regelmatig terug als discussie punt. Maar het is toch eenvoudig.
Premium is duurder dan mainstream. Maar daar krijg wel het eea voor terug. Vaak niet in de techniek, maar wel in het uiterlijk en het interieur.
Een Audi is mooier afgewerkt dan een VW, een Lancia onderscheidt zich om de eenzelfde reden van een Fiat zoals een DS3 dit doet tov een C3.
En er is duidelijk behoefte aan premium want er komen er steeds meer bij.
Zie het op dit moment ook als mijn "roadmap". De volgende auto een maatje kleiner maar zonder in te leveren op andere eigenschappen waarvoor je een grotere auto koopt.

sitechris

Donateur
De Mini zal net wat lekkerder rijden (scherper onderstel) en heeft imagoplusje bij de meesten (alhoewel ik het zelf een vrouwenauto vind, maar dat even terzijde)). De Yeti is praktischer, comfortabeler en goedkoper. Ik zou zelf wel voor de Yeti gaan. Als je sportief wilt rijden, is er genoeg anders leuks. Ook in station of offroadvariant.

Captain Hook

Forumguru
@LenK: blijkbaar (?) vind je Skoda's niet premium genoeg. Nog even afgezien van het feit wat dan de definitie van 'premium' is.
In mijn opinie vind ik dat ik een 'premium' product voor m'n geld krijg bij Skoda. Ik koop per slot van rekening een auto, geen kunstwerk of een ander emotiebeladen product. Maar iets van mechanika en elektronika, :grin: bedoeld als een veilig, handig en praktisch vervoermiddel.

Kijk voor de grap eens wat de Wiki definitie van premium is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Premium
http://www.encyclo.nl/begrip/premium

Afz**ken is zo makkelijk. Positieve bijdragen leveren is veel meer 'premium' :winkie: (en lastiger)

LenK

Forumguru
Leuk die definities. Maar niet compleet.
En de context bepaalt veel.

Dikke auto, dik belegde boterham, dikke benen, dik voor elkaar.
Allemaal hetzelfde woord, maar wisselende betekenis, soms positief, soms negatief.

sitechris

Donateur
Verschil premium- niet premium zit hem vooral in de kleine dingen. Mooiere materialen (zachtere materialen en echt hout ipv plastic houtlook in de Superb), perfecte afwerking (open bij de Octi je kofferbak en het is toch wat een billige bedoening), een onderstel waar extra veel tijd en zorg in is gestopt, iets betere service bij de dealer, deuren die met een mooiere plof dichtslaan etcetera. Er zit dus wel zeker verschil tussen premium en niet premium. Last but not least speelt imago ook een rol. Vind ik het de meerprijs waard? Nee, absoluut niet. Maar er zijn volksstammen die wel bereid zijn de extra centjes neer te tikken.

vincefra

Actief lid
en niemand heeft het al gehad over het interieur ...

Nu heb ze zelf al gezien ... en ben niet achterover gevallen van de countryman zijn prijs. Voor een kleine 20 k heb je er een ... en de afwerking is mini waardig.

Dus prijs / kwaliteit is dan ok ... maar nu eerlijk ... meent mini dat ?
http://www.autoblog.nl/gallery/MINI/Countryman/mini-countryman-30.jpg
http://www.autoblog.nl/gallery/MINI/Countryman/mini-countryman-14.jpg
http://www.autoblog.nl/gallery/MINI/Countryman/mini-countryman-28.jpg
het interieur is wel echt op vrouwen afgestemd ... en doodleuk niet praktisch ... een rail waar je modules op kunt monteren ... snelheidswijzer in het midden van de console (en niet voor het stuur), ...
Vooral de binnenverlichting is gericht op het nachtleven of mensen die er in werken ...

Bovenaan Onderaan