Kevin20v stelt zich voor!

Bij deze zal ik mezelf ook maar gelijk even voorstellen.

Ik ben Kevin, net 26 jaartjes jong en woon in het zuiden des lands, momenteel rij ik 2 Volkswagens maar heb al een tijdje lichte trek in een Superb II vandaar de aanmelding op dit forum.
Zelf ben ik overigens eigenaar van de grootste online VW Community in de benelux: VWForum.nl

Ondanks dat het geen Skoda's zijn hier toch foto's van mijn 2 bolides:

Volkswagen Golf 4 1.8 20v op luchtvering:
shoot-035.jpg


Volkswagen Golf 1 cabrio 1.8 20vt

Deze golf 1 cabrio heb ik dus zelf voorzien van een 1.8T motor lopend op het originele motor-management wat bij de motor hoort.

Momenteel drukt het 27 jaar oude cabriootje er een goede 200pk uit, en dat is werkelijk een genot om te rijden.

gewassen-001.jpg


engine-bay-finished.jpg


cab-toeren-003.jpg


De auto is overigens helemaal omgekeurd door de RDW en het vermogen staat op de kentekenpapieren, en ook de verzekering is ingelicht over de vermogensstijging, dus allemaal volledig legaal.

Nou dat was het wel zo'n beetje, als er vragen zijn stel ze gerust ik bijt niet
 

___JC___

Forumguru
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je verder nog aangepast hebt aan die Golf 1? Het is toch een verdubbeling van het vermogen. Ander onderstel? Remmenupgrade?
 
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je verder nog aangepast hebt aan die Golf 1? Het is toch een verdubbeling van het vermogen. Ander onderstel? Remmenupgrade?

Onderstel is volledig voorzien van paarse powerflex, voorzijde een 19mm stabilisator stang (golf 1 gti), achterzijde 21mm stabilisator stang (scirocco 16v).
Voorzijde is tevens voorzien van een originele "K" Scirocco 16v veerpootbrug (onderzijde verbindt de draagarm-bevestigingspunten aan elkaar).

Remmen zijn uiteraard ook volledig aangepast, de hoofdremcilinder is van een Scirocco 16v (21mm), Gloednieuwe remdrukbegrenzers voor de achterzijde van een Scirocco 16v (laatste die te krijgen waren bij VW duitsland).
Achterop zitten schijven en remklauwen van een Corrado G60, voorop zitten schijven van Golf 2 G60 en Aluminium Wilwood 4 zuiger klauwen.
Alles nieuw gekocht, een achteras en de draagarmen van een 1993'er cabrio zodat er zo jong mogelijke delen in het onderstel zitten.

Achterremmen:
as-gemonteerd.jpg


Voorremmen:
remmen-001.jpg


De versnellingsbak is van een golf 2 G60, deze heb ik helemaal laten reviseren (nieuwe syncromesh etc.) en gelijk maar een mechanisch Quaife sperdifferentieel laten monteren.

Bakcode: AYN
baktype: 02A
Gangen: 5-Gang
Geleverd: 08/90 - 12/90

1e versnelling: 3.778
2e versnelling: 2.105
3e versnelling: 1.345
4e versnelling: 0.971
5e versnelling: 0.756
As ratio: 3.647

graph.jpg


1e versnelling: Maximum speed in first gear: 48.0 km/h
2e versnelling: Maximum speed in second gear: 85.9 km/h
3e versnelling: Maximum speed in third gear: 134.5 km/h
4e versnelling: Maximum speed in fourth gear: 186.4 km/h
5e versnelling: Maximum speed in fifth gear: 239.3 km/h

Op de gps liep de wagen echter 247 km/h en er zat nog wat in, maar veel sneller moet je echt niet willen in zo'n boodschappenmandje....

Ik ging overigens van 55pk naar 200pk, best een mooie vermogenswinst! Zoals gezegd deze golf is volledig aangepast naar het vermogen en kan nog wel een beetje meer hebben :super:

De eerste keer starten: http://www.youtube.com/watch?v=oH8U7mEac_Y
Originele Golf 1 teller werkend met Audi 1.8T computer: http://www.youtube.com/watch?v=OCp8oqtuf8g&feature=related
(De teller is later vervangen voor een netter exemplaar)
 
Dankje Roger: De ombouw heeft idd iets van 2 jaar geduurd, heb ook veel hulp gehad van DarkprojectX :545:

Als ik zoiets doe doe ik het goed, een leuk detail wellicht, hiervoor had ik nog nooit aan een auto gesleuteld. Van beroep ben ik IT-manager, het is dus niet zo dat ik dagelijks aan auto's sta te beunen haha!
 

Roel

Lid
Welkom, Kevin.

Heb zelf in een O1 RS gereden met de 1.8T 20V: blijft toch een van de heerlijkste motoren waar ik mee gereden heb, zelfs in vergelijk met mijn huidige S2C 1.8 TSI...
 
Bovenaan Onderaan