Kevin Abbring niet aan de start met de Fabia in de Deutschland Rally

Hetzer

Forumguru
iqkk14.jpg

Hoewel hij al het gehele seizoen om en om, samen met Andreas Mikkelsen, de tweede Skoda Fabia S2000 van het VW Motorsport Team bestuurd zal Kevin Abbring niet namens het Duitse team aan de start verschijnen van de Deutschland Rally. In plaats van onze landgenoot kiest het merk voor de Duitser Sepp Wiegand die al het gehele seizoen zeer verdienstelijk actief is in de Intercontinental Rally Challenge.

Naast de jonge talentvolle Duitser komt VW uiteraard aan de start met Sebastien Ogier, maar kiest men er ook voor om Andreas Mikkelsen te laten rijden. Voor het eerst dit seizoen dus drie auto’s namens het Duitse merk aan de start van de een WK Rally.

Tot op heden heeft Sepp Wiegand een uiterst succesvol eerste seizoen in de IRC beleeft en dat is, volgens Volkswagen Motorsport directeur Jost Capito, precies de reden dat hij deze kans verdient.
“Sepp en Timo reden al voor ons in Groot Brittannië in 2011 en moesten toen vroegtijdig opgeven. Ze krijgen nu de kans om te laten zien wat ze kunnen in hun thuisrally,” aldus Capito.

Wiegand kan zelf uiteraard niet wachten totdat hij kan starten;
“Het is echt een eer om in mijn thuisrally te mogen starten voor Volkswagen Motorsport. Mijn teamgenoten, Ogier en Mikkelsen, zijn absoluut de wereldtop op dit moment en om voor hetzelfde team uit te mogen komen voelt natuurlijk geweldig.
De Deutschland Rally is een lastige wedstrijd, de proeven zijn snel en smal en het asfalt is er vaak slecht en smerig waardoor het parcours wel eens flink glad kan worden. Vooral de Panzerplatte is een ware uitdaging voor zowel mens als machine. Gelukkig heb ik een erg ervaren navigator naast me zitten in de persoon van Timo Gootschalk.”

rallystart.nl

djmshell

Senior Member
eigenlijk heel logisch een duitse coureur in de duitse rally.
lekker chauvinistisch:)

maar wel jammer voor kevin

Bovenaan Onderaan