Kevin Abbring en Lara Vanneste met de Fabia S2000 naar Monte-Carlo

Hetzer

Forumguru

LEUSDEN- Kevin Abbring uit Son mag volgend jaar opnieuw op het hoogste niveau zijn kunnen tonen met de Fabia S2000.
Volkswagen Motorsport heeft de 22-jarige rallycoureur opgenomen in de equipe die in januari de beroemde Rally van Monte Carlo rijdt.

11iof1e.jpg

Hij krijgt de beschikking over een Skoda Fabia S2000, evenals zijn illustere Franse teamgenoot en fabrieksrijder Sébastien Ogier. Dat meldde Volkswagen vrijdag.
Abbring debuteerde dit jaar verdienstelijk voor Volkswagen in de Rally van Groot-Brittannië.
De internationale autosportfederatie FIA riep hem eerder dit jaar uit tot grootste talent van de rijdersacademie.
De 21-jarige Vlaamse schone, Lara Vanneste leest wederom de nota’s.

De uitnodiging voor de Rally van Monte Carlo lijkt Abbring weer een stap dichterbij te brengen voor een plek in het WK-rallyteam van Volkswagen. Het Duitse automerk debuteert in 2013 in het wereldkampioenschap met de Polo. ,,Voor mij is dit natuurlijk een geweldige mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen. Dat het team me deze ervaring nu biedt, zegt natuurlijk iets. Ze hebben veel vertrouwen in mij'', aldus Abbring.

Makkelijk wordt het niet voor Abbring die nog nooit eerder aan de start stond in het Prinsdom.

“Dat ik in Wales voor Volkswagen Motorsport mocht rijden, was een enorme kans. Het is helemaal super dat ik nu wederom in een zeer zware en hele mooie rally mag uitkomen. De Rally Monte Carlo vormt een enorme uitdaging. Ik heb hem nooit eerder gereden, maar sowieso is geen enkele editie ooit hetzelfde als de vorige, dankzij de onvoorspelbare omstandigheden.”

34hzy8g.jpg

bron Ponpersportaal

Hetzer

Forumguru
Kevin Abbring en Lara Vanneste starten volgende week in de Rallye Monte Carlo onder de vlag van het officiële Volkswagen team. Fans mogen nu al uitkijken naar een herhaling want Abbring kreeg samen met Andreas Mikkelsen een plaatsje in het Junior Programma 2012.

Abbring en Vanneste rijden in de Monte Carlo aan de zijde van Sebastien Ogier, een referentie om u tegen te zeggen. “Sébastien Ogier en Julien Ingrassia zijn fantastische collega’s. Sebastien behoort momenteel tot de top 3 van de wereld. Het is dus een eer om in hetzelfde team te zitten en met eenzelfde wagen te strijden.” aldus Abbring.

In Zweden neemt Andreas Mikkelsen het zitje over van de Nederlander. De tweede Fabia van Volkswagen Motorsport zal dit seizoen afwisselend in handen zijn van de twee jonge piloten. Zij werden uitgekozen om in het kader van het Junior Programma 2012 van de Duitse constructeur.

Bovenaan Onderaan