Keuzestress... Nieuw of oud model?

deVerhuizers.nl

Actief lid
Hoi,

Ik heb ineens keuzestress. Mijn o2 is aan vervanging toe en ben 2 erg interessante o3's tegen gekomen. Maar ik zou graag jullie mening willen horen over de 2 volgende modellen. Moet ik nou gaan voor het nieuwe model of toch voor de oudere... Ze zien er alletwee erg goed uit, maar ben benieuwd of er nog ervaringsverschillen in zitten.

Het gaat om de volgende auto's:
Het 2016 model:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/octavia/41935847

Of het 2017 model:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/octavia/41897750

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!
 

leon-cupra

Forumguru
In dit geval zou ik voor de 2017 versie gaan.
3 redenen :
1. de sportstoelen zijn zo goede stoelen. Uren rijden en er fris uit komen.
2. De FL heeft ACC. Icm de DSG uitermate nuttig en handig
3. FL ziet er toch wel een beetje "frisser" uit
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

ertromp

Forumguru
Inderdaad de FL
Weer nieuwere versie Columbus
Led koplampen
Wielen iets verder naar buiten door standaard andere naven geeft een net weer andere look
 

Cordoba

Forumguru
Ik zou om een andere reden voor de FL gaan: de 2016-versie is veel te duur in verhouding, bovendien lijkt dit een auto te zijn die lang in Nederland heeft gestaan (bij importeur of een dealer) voor ie op kenteken is gezet. Het kenteken is een stukje ouder dan van mijn Fabia (uit dec. 2016), maar op papier is deze Octavia een maand jonger. Ook bij inruil krijg je voor de pre-facelift minder terug, waardoor ie uiteindelijk duurder is dan de facelift (en dan heb ik het nog niet over de andere voordelen van de facelift).
 

hemi24

Forumguru
Zaken die mij opvallen,waar ik direct vraagtekens bij heb (2017 versie) :

  • Waarom plaats je als aanbieder een close-up foto van een wiel waar 3 van de 5 sierdopjes missen?
  • Waar komen die zwarte dopjes vandaan die in de bekerhouder liggen?
 

MaxN

Donateur
Ik zou ook voor de 2017 gaan.
Overige opmerkingen wel meenemen tijdens het bekijken. Beide kijken kan geen kwaad. Misschien is jouw mening dan anders dan doe van ons op basis van de plaatjes.
 
D

Deleted member 24009

Los van bovenstaande reacties, en puur obv plaatjes, uitrusting en prijs: de FL versie.
 

widojo

Actief lid
Niks geen stress, tenzij je zwart geen mooie kleur vindt. FL dus.
(Redenen staan hierboven al genoemd)
 

Japanese Power

Donateur
Waar komen die zwarte dopjes vandaan die in de bekerhouder liggen?
Dat zijn geen losse dopjes en dat heeft zo'n beetje elke Skoda tegenwoordig in z'n middenconsole zitten.
Kun je mooi een klein flesje drank inzetten en opendraaien zonder dat de fles meedraait.
De bodem van de kleine PET-flesjes past daar mooi klem op.

En btw. de 2017 FL versie natuurlijk.
Alle redenen zijn zo'n beetje al genoemd hierboven.
 

Rofffel

Forumguru
Ondanks dat de 2017 in deze vergelijking de beste optie is, blijf ik de pre facelift een mooiere auto vinden.
Ik vind dat heel belangrijk.
Ben helaas geen fan van de gesplitste koplampen.
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
Ondanks dat de 2017 in deze vergelijking de beste optie is, blijf ik de pre facelift een mooiere auto vinden.
Ik vind dat heel belangrijk.
Ben helaas geen fan van de gesplitste koplampen.
Je geeft aan in deze vergelijking. Wat zou dan een betere auto zijn? Heb je voorbeelden?
 

CharlesTucker

Forumguru
In eerste instantie, absoluut de FL versie, vind hem er persoonlijk op de foto's beter uit zien. Maar dat ligt dan meer aan de kleur dan het FL/PFL, die gesplitste koplampen boeien me niet zo. Het verschil tussen LED en geen LED bij de FL is al groter vind ik. Maar foto's kunnen bedriegen wat dat betreft. De FL is net wat moderner, LED verlichting (heb ik ook bevalt me prima, er er zijn op het forum meer mensen enthousiast over). Nieuwere Columbus erin, dat is een tricky one, je leest wel dat mensen niet blij zijn met het verdwijnen van de draaiknoppen, die de oude wel heeft. Zelf heb ik de nieuwe, bevalt me op zich wel, maar ik heb geen ervaring met de oude. Kortom, hoewel het op het eerste gezicht voor mij wel duidelijk is zou ik toch (als je tijd hebt) beide eens goed gaan bekijken, al is het alleen maar om een eventueel knagend gevoel achteraf te voorkomen. Succes met kiezen!
 
Bovenaan Onderaan