Keuze's keuze's...

mister9

Actief lid
Dag allen.

Ik sta op t punt m'n leaseauto uit te gaan zoeken, maar zit net buiten budget.
Ik bestel de Skoda Octavia 1.6 TDI DSG, Style Business.

Ik zit alleen 60 euro boven m'n leasebudget en wil eigenlijk geen eigen bijdrage hebben.
Zaken die zwaar wegen op het budget zijn:
Techpakket - sunset (donkere ramen), 18 inch velgen, sportstuur, half ledere bekleding,
Panaroma dak - glazen schuif-/kanteldakdak
Afneembare trekhaak

De rest zijn kleine zaken. Het techpakket wil ik echt hebben, maar ik twijfel nu tussen het panoramadak en de trekhaak. Trekhaak heb ik niet elke dag plezier van, maar baal als ik 'm nodig heb dat ik 'm mis (ga binnenkort nieuw huis kopen, dus wel wat gaan klussen en verhuizen. Glazen dak heb ik elke dag plezier van, maar mis ik misschien niet als ik 'm niet heb.

Wat is jullie ervaring, trekhaak, doen of niet?
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Het is te zien hoeveel keer je de trekhaak nodig hebt. Als je hem veel gebruikt, wel bestellen en anders, heb je geen familielid met een trekhaak? En anders kan je nog steeds een bestelwagen huren voor te verhuizen e.d.

Panodak, tja, paar keer met mijn schoonmoeder haar wagen meegereden met panodak. Vanvoor heb je er weinig aan. Voor diegene die vanachter zitten is het een verademing. Geeft een groter ruimtegevoel door het licht.
 
D

Deleted member 24009

Ik heb proefgereden in een O3 met panodak, heerlijk gevoel. Voor het niet hebben van een trekhaak vind je ook wel weer een oplossing, panodak bouw je achteraf niet meer in :D
 

innocenti

Forumguru
Als je budget belangrijk is zou ik t panodak onmiddellijk wegstrepen.

En kiezen voor een vaste trekhaak. Ik heb ook een vaste. Daar is prima mee te leven.
 

widojo

Actief lid
Zit je 60 euro per maand boven budget of 60 euro op het totale bedrag? Een pano dak scheelt echt geen 60 euro per maand dus daar win je bijna niets mee en als het om het totaalbedrag gaat doet dat als eigen bijdrage nauwelijks iets.
 

LT83

Forumguru
Het is te zien hoeveel keer je de trekhaak nodig hebt. Als je hem veel gebruikt, wel bestellen en anders, heb je geen familielid met een trekhaak? En anders kan je nog steeds een bestelwagen huren voor te verhuizen e.d.

Panodak, tja, paar keer met mijn schoonmoeder haar wagen meegereden met panodak. Vanvoor heb je er weinig aan. Voor diegene die vanachter zitten is het een verademing. Geeft een groter ruimtegevoel door het licht.

Niet mee eens, ook als bestuurder is het heerlijk. Geeft echt wel een ruimtelijk gevoel!
Met deze temperaturen en dakje open cruisen vind ik ook erg aangenaam.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Zit je 60 euro per maand boven budget of 60 euro op het totale bedrag? Een pano dak scheelt echt geen 60 euro per maand dus daar win je bijna niets mee en als het om het totaalbedrag gaat doet dat als eigen bijdrage nauwelijks iets.
Laten we uitgaan van het lease maandbedrag.
 
D

Deleted member 24009

Misschien hele stomme gedachte, en ik kan er helemaal naast zitten, maar zou het niet in de DSG kunnen zitten? Voor private lease wist mijn dealer mij te vertellen dat wel of geen DSG echt flink scheelde per maand. werkt zakelijk lease in dat opzicht niet een beetje hetzelfde?

Edit: krijg nou wat, ben forumguru geworden zie ik. Nou, ik voel me vereerd en drink er een biertje op :cheers:en nu weer :ot: modus uit
 

Canon-Eye

Forumguru
tegen een vaste trekhaak loop je telkens je schenen blauw.
Nee hoor, gewoon een zachte zwartrubberen trekhaakdop erop en je hebt geen last meer. Ervaringsfeitje.

Ik heb ooit een glazen schuifdak in een F1C gehad, 5 jaar mee gereden en zeker wel een keer of 3, 4 open gehad. Verder alleen last door minder hoofdruimte.
Zal ik zelf dus nooit geld aan uitgeven... :nono:
 

Japanese Power

Donateur
En waarom geen Ambition Business. Scheelt een aanzienlijk bedrag wat je dan kunt aanvullen met opties. Een keuze die ik uiteindelijk ook heb gemaakt.
 

LT83

Forumguru
@Japanese, als ik jouw autoverleden zo bekijk weet ik niet of het verstandig is om mee te gaan in de keuzes die jij maakt :tongue:
Geintje he......;)
Maar een Picnic, Hiace, Previa en Prius Wagon????
 
Bovenaan Onderaan