Keuze nieuwe leaseauto

Canon-Eye

Forumguru
Ik had onze Eriba Touring-410 (geladen op 1060 kilo totaal) destijds probleemloos achter de Fabia Greenline (1.2 TDI, toch geen wonder van trekkracht). Sinds we de Leon 1.0TSI (DSG) hebben, gaat het nog steeds prima met dezelfde caravan, nu beladen tot 1160 kg totaal waarvan weer 60 kg kogeldruk. Dit omdat de Leon 100kg meer trekgewicht heeft, zodat ik nu een aantal spullen in de caravan kan laten en niet naar de auto hoef te verplaatsen.

En ik rij bij voorkeur op de cruisecontrol, zodat de motor bij klimmende weg eerst uit zichzelf wat harder gaat werken - hetgeen zichtbaar wordt in het actueel verbruik. Dat voorkomt juist (onnodig) snelheidsverlies - die keuze maak ik zo nodig zelf wel op basis van de getoonde informatie en verdere omstandigheden.
 

M@rco-t

Nieuw lid
Wat is er dan niet ondersteund aan webradio, dan? Een dataverbinding met je telefoon of MB‘s van Cubic is toch het enige dat daar voor nodig is?
Ik heb geen idee wat de functie Webradio is ik stream alleen vanuit mij telefoon :LOL: . Dit is wat de verkoper vertelde meer weet ik niet precies.
 

M@rco-t

Nieuw lid
Komt de octavia hatchback niet snel beschikbaar? Zag een aankondiging van een update.
Die is al bestelbaar en heb inmiddels 3 offertes richting mijn leasemaatschappij gestuurd van het nieuwe model, maar gezien het merk Skoda binnen Arval minder gewaardeerd wordt na 5 jaar lease zit er een maximale cataloguswaarde aan de auto wat ik kan spenderen, mogelijk valt deze er daarom in de DSG versie uit en de handbak willen ze enkel in combi uitvoering.

Heb helaas wat beperkingen in mijn keuzes vanuit de werkgever ook. De oude configuratie kwam de Octavia (2023) op €34.830 uit de nieuwe variant loopt al over de €37.500 fiscaal (2024 model). Daar zit het probleem o.a. namelijk.

De Scala in Monte Carlo uitvoering met de opties die ik wil (trekhaak, navi, 18", DSG en Candy White) past net wel.
 

M@rco-t

Nieuw lid
Feitelijk is je snelheid dan al afgenomen…

Maar terug on-topic: er zijn meerdere personen hier die met de 1.0 TSI prima een caravan trekken!

Over welke vermogensvariant hebben we het trouwens, aangezien je aangeeft dat de auto achter trommelremmen heeft…?
De standaard 115PK met 200nm en DSG welke maximaal 1200kg mag trekken.
 

jesse_s93

Donateur
@EdK de 115pk heeft altijd al trommelremmen achter gehad. De 1.5 tsi met 150 pk had standaard schijfremmen achter.

Ten aanzien van de schermen zou ik even kijken wat je wilt. Voorheen werd de 8” variant bolero genoemd en de 9,2” Amundsen. De bolero heeft een kleine upgrade gehad naar 8,25” en kan nu ook een “home” scherm weergeven met meerdere tegels met info. De tekst lijkt hierdoor op foto’s wel wat kleiner geworden, dus ik zou vanuit de proefrit hier even goed naar kijken.

Ik heb de Scala altijd als zeer prettig ervaren. Veel plezier met samenstellen :)
 

M@rco-t

Nieuw lid
Zoals al stilletjes verwacht valt de geoffreerde nieuwe Octavia Hatchback toch net boven budget en echt medewerking en rek zit er ook niet in dus die moeten we helaas van de lijst af halen. Heel vreemd dat de volgehangen te configureerde Monte Carlo gewoon >€1000 boven de prijs van de geoffreerde Octavia zit. Had toch al minder goede positieve ervaringen met de leasmaatschappij de afgelopen periode.

Gaat nu dan nog tussen de Scala Monte Carlo met DSG en de Focus ST-line wagon met handbak in X uitvoering of zonder X met automaat.

Dramatisch dat de kleuren toch altijd een redelijke aanslag doen in je lease bedrag. Dat Energy Blue kan ik nog niet echt enthousiast van worden voor 60mnd. Candy White kan nog net, maar voor andere kleuren moeten we helaas opties laten vallen waaronder de navigatie die toch wel goed "smoelt" op de plek waar je de meeste tijd van het rijden doorbrengt :cool: .
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Staat enerzijds tegenover dat je van die kleur niet zoveel ziet vanaf "de plek waar je de meeste tijd van het rijden doorbrengt", terwijl anderzijds de inbouwnavigatie bij VAG structureel achterloopt.
Kwestie van afwegen dus...
 

Herperduin

Forumguru
Ik zou dan een proefrit de doorslag laten geven. Candy white vind ík wel mooi maar als er CarPlay op zit dan kan je ingebouwde navigatie wel laten zitten. Voordeel van ingebouwde navigatie is dat (in mijn geval) je ook een kaart in je Virtual cockpit hebt. Ik gebruik alsnog liever de CarPlay optie.
 

M@rco-t

Nieuw lid
Ik moet zeggen dat al die showrooms tegenwoordig bar weinig mensen lopen die bij wijze van spreken "hoogover" de folder inhoud kennen van de modelen welke ze verkopen. Focus ligt meer op "gevoel en beleving" dan inhoudelijke kennis.

Als koper of auto liefhebber ben je met een beetje folder bestuderen vooraf veel beter bedient dan afgaan op de verkopende partij. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

M@rco-t

Nieuw lid
De "kogel is door de kerk", na 4,5 jaar met veel plezier de Focus Trend Business Edition te hebben gereden is de bestelling geplaatst van het nieuwe leasevoertuig.

Het gaat worden de nieuwe:

Skoda Scala 1.0 TSI 85kW DSG Monte Carlo (N3F-JJ).
Candy White (9P9P).
18" lichtmetalen velgen Ursa Monte Carlo zwart (PJI).
Navigatie pakket (WIT).
Mechanisch wegklapbare trekhaak (1M6).

Uiteraard alle opties zoals omschreven in de prijslijst zoals, panoramisch dak, sportstoelen, Full LED matrix koplampen, vele zwarte accenten, Virtual Pedal en nog veel meer moois.

Hopelijk krijg ik snel een levertijd doorgespeeld en kan die ergens rond die periode ook geleverd worden. Broekhuis sprak vorige week over 8 weken gezien de beschikbare productiesloten, maar ik hou rekening met meer.

Na vele VAG producten (7 stuks) te hebben gereden in het verleden nu voor het eerst een Skoda.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2024-04-29 214639.png
    Schermafbeelding 2024-04-29 214639.png
    337,3 KB · Weergaven: 16
  • Schermafbeelding 2024-04-29 214659.png
    Schermafbeelding 2024-04-29 214659.png
    410,3 KB · Weergaven: 16
  • Schermafbeelding 2024-04-30 175613.png
    Schermafbeelding 2024-04-30 175613.png
    454,8 KB · Weergaven: 16

Herperduin

Forumguru
Gefeliciteerd met het besluit. De moeite waard om even op te wachten. Als het een beetje zoals bij mij gaat, zal je de kleur steeds meer gaan waarderen. Have fun waiting :koffie:
 

EvdB

Actief lid
Netjes hoor! Mijn vorige auto (Touran) was ook in de kleur Candy White. Dit heeft me, in de bijna 7 jaar dat ik er mee gereden heb, nooit verveeld. We lezen/zien het wel wanneer de auto is geleverd.
 

M@rco-t

Nieuw lid

Uiteraard als die er is zal ik enkele foto’s plaatsen. Ben erg benieuwd hoe dat Candy White op de Scala staat icm de zwarte accenten. Mijn collega heeft een Octavia in die kleur in Business Edition uitvoering en dat ziet er goed uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: EvdB
Bovenaan Onderaan