Keuring na verlaging.. (België) DO's and DON'Ts

Vond jij dit topic nuttig?

  • Ja

    Stemmen: 39 100,0%
  • Neen ... (verbeteringsvoorstellen welkom! )

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    39

Last resort

Forumguru
Mooi en duidelijk verhaal:thumbsup:. Maar wat een gedoe zeg. Ongelofelijk, maar eerlijk is eerlijk. Het ziet er strak uit:jaja:
Daar kan op :cheers: Worden:maakmegek:
 

oco1979

Forumguru
schoon verhaal,goed uitgelegd.
hier in belgie op de keuring kan je soms :tegek: komen.
mag niet te speciaals zijn of het komt niet goed.
 

Zephir

Lid
Merci hiervoor...

Klein vraagje: Ik overweeg alleen mijn dempers te upgraden naar Bilstein (b6 of b8 - moet nog even uitzoeken wat best is in mijn geval) en mijn OEM RS veren te laten zitten. Moet ik daar ook voor langs de keuring of is dat alleen als je heel de 'santenboetiek' vervangt?
 

Joske

Forumguru
Moet ik daar ook voor langs de keuring of is dat alleen als je heel de 'santenboetiek' vervangt?
ik heb daar ook contact over gehad, maar het is niet evident een antwoord "op papier" te krijgen van de mannen van de keuring. Ik heb uiteindelijk telefonisch (via Brussel) vernomen dat andere dempers mag op voorwaarde dat de hoogte niet regelbaar is en er niets aan de hoogte van de auto verandert in vergelijking met voorheen.
 

Antera

Donateur
Merci hiervoor...

Klein vraagje: Ik overweeg alleen mijn dempers te upgraden naar Bilstein (b6 of b8 - moet nog even uitzoeken wat best is in mijn geval) en mijn OEM RS veren te laten zitten. Moet ik daar ook voor langs de keuring of is dat alleen als je heel de 'santenboetiek' vervangt?

dempers hoeven niet op papier te staan. Alleen de veren. heb al diverse belgische klanten met compleet nieuwe onderstel dempers en veren gehad en niemand die afgekeurd word met alleen op papier de veren.
 

leon-cupra

Forumguru
Keuring in belgie,kan je grijs haar van krijgen of uitvallen in het ergste geval. :sterretjes:
het is gewoon de willekeur die belachelijk is. de ene keurder laat je erdoor, de andere keurder keurt je af voor het minste. En sommige regels zijn idd belachelijk. Mijn wagen heeft een originele trekhaak uit de fabriek, hupla mag je even naar de keuring. Aangezien mijn wagen tweedehands was en de vorige eigenaar hem niet heeft laten keuren en ik twee dagen te laat was voor keuring van trekhaak, mocht ik dan ook nog even een volledige keuring doen. Super belachelijk. Wagen was drie maand ervoor gekeurd voor verkoop en nu mocht hem nog eens volledig gekeurd worden voor de trekhaak. :banghead:

Maar wat onze Nederlandse vrienden belachelijk vinden, is eigenlijk best wel een goede wetgeving (echter de regel van het balkje is dan wel belachelijk) Het veranderen van zaken aan de wagen moet gecontroleerd kunnen worden door een derde partij op de correcte montage hiervan. Je rijdt in principe nog altijd steeds rond met een potentieel 'wapen'. Dat het een 'ingewikkelde' procedure is, is gewoon omdat veel eigenaars en installateurs niet op de hoogte zijn van hoe ze het moeten aanpakken.

in het begin was het echt pas miserie. wetgeving was net van toepassing, maar nog geen één fabrikant/installateur beschikte over de juiste Gocca-attesten. Mijn broer heeft toen serieus moeten wachten op de juiste papieren.
 
Bovenaan Onderaan