Kessy werkt niet meer

elsinga

Forumguru
Hallo,

het gebeurt de laatste tijd heel vaak dat ik de Kodiaq niet kan ontgrendelen door de handgreep beet te pakken (sleutelloos dus). Ik moet dan op de ontgrendelknop op de sleutel drukken. Afsluiten door tegen de buitenkant van de handgreep te drukken gaat bijna altijd wel goed.

Is dit iets dat met een relatief lege accu te maken kan hebben? De Kodiaq rijdt tenslotte nu heel weinig, want ik werk vrijwel altijd thuis.
 

JeSko

Forumguru
Batterij van je sleutel vervangen, ik doe dit preventief met de autosleutels van mijn grootmoeder haar Pulsar, elk jaar nieuwe batterij erin, geen gezeik.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoe oud is het sleutelbatterijtje?
Ik heb het ook ooit gehad dat het kessy-signaal blijkbaar niet sterk genoeg meer was, maar als ik dichtbij de auto op het knopje drukte werkte het nog (net) wel. Nieuwe CR2025 erin en ik kon weer minstens 2 jaar vooruit...
 

elsinga

Forumguru
Sleutel klaagt nog niet en met Kessy sta ik ook net naast de auto.... Verder werkt Kessy met afsluiten wel goed. Had ook al aan de batterij gedacht, maar zo'n batterij laadt niet op bij in de auto zitten...
 

JeSko

Forumguru
@elsinga

Het kan zijn dat het signaal net niet sterk genoeg is om die eerste verbinding te maken, maar wel nog sterk genoeg is om de auto achteraf te sluiten, aangezien hij de sleutel dan al gedetecteerd heeft. Dat de sleutel niet klaagt zegt niks, forum stikt van mensen met "problemen" met hun Kessy terwijl het ding zelf niets aangeeft.

Vervang gewoon de batterij, of sukkel verder, up to you.
 

CharlesTucker

Forumguru
TS schrijft dat op de ontgrendelknop op de sleutel drukken wel werkt, dus ik vraag me af of het wel het batterijtje is. Toen Kessy bij mij niet meer werkte, werkte dat ook niet meer. Ik had overigens zoals velen ook geen melding gehad. Dat gezegd hebbende, even snel het batterijtje vervangen is zo gebeurd, en dan weet je weer wat meer.
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb de afgelopen 4 jaar vaker gehad dat Kessy niet werkte, ook met een verse batterij.
Oorzaak lag bij mij dat m'n telefoon vóór de sleutelbos zat in m'n broekzak en zodoende het signaal blokkeerde.
Telefoon even uit de broekzak en Kessy werkte...
Zo ook afgelopen week een keer met de Enyaq, en die is vrij nieuw dus daarvan zal de batterij niet echt leeg zijn...
 

elsinga

Forumguru
Even reageren op alle reacties, waarvoor dank!

- de passagierskant doet het ook niet, tenminste ik probeer dat niet, maar doe eigenlijk ongeveer even vaak de bestuurder als passagier deur open en merk dat het bij beide voorkomt. Zal een tijdje wel gaan testen of het aan beide kanten zo is.
- sleutel zit bij mij altijd in dezelfde zak als pasjeshouder en sleutelbeursje. En wel er onder of er voor (aan de buitenkant). Qua blokkeren zal het meevallen, denk ik, maar ook dit ga ik even testen als het voorkomt. Even sleutel uit de zak halen ipv er in de zak op drukken is tenslotte kleine moeite.
- batterij vervangen kan altijd, is lease auto. Kost me alleen weer een klein uur, maar is ook goed te doen. Bel vooraf de garage wel even, wellicht kennen ze het probleem.

Van de suggesties hier genoemd klinkt het uitschakelen van Kessy na verloop van tijd om de accu te sparen me het meest logisch. Wellicht alleen als de accu onder een bepaalde spanning komt. Laatst ook al dat de radio gelijk uitging bij uitzetten motor, met de melding dat de accu te leeg was om 'm aan te laten. Gezien weinig gebruik en kou is een legere accu niet verrassend. Hmmm... heb nog wel een acculader liggen, dus even de accu goed bijladen kan ook nog.
 

HarrieSkoda

Forumguru
In deze tijd met koud/warm/vochtig/weinig rijden/korte afstanden hebben de accuutjes het héél zwaar.

Heb die van mij van het weekend ook aan de druppellader gehad voor behoud van..
 

EdK

Forumguru
de radio gelijk uitging bij uitzetten motor, met de melding dat de accu te leeg was om 'm aan te laten
Ach heb ik deze winter nu ook al twee keer gehad en de volgende ochtend voor het krabben van de ruiten starte hij prima.....
Hersens van die radio zullen wel koud zijn.......
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Als ik na 3 weken vakantie mn auto op Schiphol uit de garage ga halen werkt kessy prima.
Systeem wordt bij mij niet uitgeschakeld na lang niet gebruikt te zijn.
 

Bakkertje

Forumguru
- batterij vervangen kan altijd, is lease auto. Kost me alleen weer een klein uur, maar is ook goed te doen. Bel vooraf de garage wel even, wellicht kennen ze het probleem.

dat is nog geen minuut werk, even een batterij halen bij de Action en erin zetten, daarvoor zou ik niet naar de dealer gaan eerlijk gezegd.
 

MeuSkoda

Actief lid
dat is nog geen minuut werk, even een batterij halen bij de Action en erin zetten, daarvoor zou ik niet naar de dealer gaan eerlijk gezegd.

Vroeger toen je nog gewoon een Action binnen kon lopen...tegenwoordig gaat je dat minimaal EUR 15 + EUR 1 kosten...

"Het minimale orderbedrag is € 15,- en we rekenen € 1,- servicekosten voor het afhandelen en inpakken van je reservering." :nailbiting:
 

Canon-Eye

Forumguru
Vroeger toen je nog gewoon een Action binnen kon lopen...tegenwoordig gaat je dat minimaal EUR 15 + EUR 1 kosten...

"Het minimale orderbedrag is € 15,- en we rekenen € 1,- servicekosten voor het afhandelen en inpakken van je reservering." :nailbiting:
Dan is de eerste de beste supermarkt (gewoon open, dus geen click+collect) per saldo een stuk voordeliger, want die hebben de meest gangbare batterijen meestal wel bij de servicebalie. Ook al zijn die dan meestal wel duurder dan bij de Action.
 
Bovenaan Onderaan