KESSY op Superb 4 First Edition

alausegger

Nieuw lid
Hallo,
Vandaag heb ik mijn Skoda Superb 1.5 MHEV First Edition opgehaald. Het is een demo van april vorig jaar en de eerste indruk is top.
Wat mij opvalt is dat ik een start/stop systeem heb en ik had verwacht ook een keyless entry verwacht, zoals ik mijn vorige Superb. Weet iemand of er Superbs uit 2025 zijn die wel start/stop hebben, maar geen keyless entry? Of is er ergen een optie om dit te actibveren/deactiveren?

hemi24

Donateur
Ik dacht dat de First Edition voorzien was van Kessy Advanced (keyless entry & start met walk away locking-functie)?

https://s3.eu-central-1.amazonaws.c...slijst-14-maart-2024-superb-first-edition.pdf

Bij mijn weten was de First Edition enkel in 2024 bestelbaar, dus als jij een demo hebt van april '25 is de kans groot dat het geen First Edition is...
En in dat geval acht ik de kans groot dat het een Edition is en die heeft inderdaad standaard enkel Kessy Go.

https://s3.eu-central-1.amazonaws.c...6-02-prijslijst-superb-per-1-januari-2025.pdf

Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Donateur
Omdat @hemi24 zegt: "...Bij mijn weten was de First Edition enkel in 2024 bestelbaar, dus als jij een demo hebt van april '25 is de kans groot dat het geen First Edition is...
En in dat geval acht ik de kans groot dat het een Edition is en die heeft inderdaad standaard enkel Kessy Go"

Dit zou kúnnen impliceren dat modellen ervoor het niet standaard hadden

En foto's geven altijd een beter beeld, toch?

alausegger

Nieuw lid
BIjgaand de foto. Kenteken: HKK-48-R.
Op de factuur staat First Edition

Foto wil even niet i.v.m. een serverfout. Die deel ik later wel. Kenteken: HKK-48-R.
Op de factuur staat First Edition

hemi24

Donateur
Op de factuur kunnen ze vanalles zetten, dat zegt natuurlijk helemaal niks…!
Verkeerde benamingen zie je heel vaak bij handelaren.

Kun je de achterklep met je voet bedienen?

Dit zou hem moeten zijn:

skoda-superb-1-5-tsi-mhev-first-edition-trekhaak-camera-getint-glas-stoelverwarming-18-inch.jpg

Mooie wagen trouwens!

Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Volgens “Finnik” is het een FIrst Edition en uit 2024 is maar pas in 2025 in NL op kenteken. Als demo is geweest wel vreemd dat hij op naam van particulier stond vanaf 30 april tot19 december 2025. Hoe dan ook mooie auto!

Laatst bewerkt:

EdwardP

Forumguru
Dat zegt niet alles. Volgens Finnik heb ik een Business Edition Plus, maar volgens Skoda is het een Style. Is wel geïmporteerd, dus daar kan nog een verschil in zitten.

PizzaPieter

Donateur
Hij stond al direct vanaf april 2025 online (verkoper onbekend. edit: teken lijkt op dat van Wealer, gele auto snap ik alleen niet) en staat vanaf december 2025 als 'nieuw binnen' te koop bij Mudde

En wat Herperduin zegt: 2x op naam van particulier, dat is wel bijzonder als t demo auto was.
69745.jpg 69747.jpg

Laatst bewerkt:

hemi24

Donateur
Volgens “Finnik” is het een FIrst Edition en uit 2024 is maar pas in 2025 in NL op kenteken.

Dat van 2024 is een stukje algemene tekst en slaat niet specifiek op deze wagen; verderop staat “bouwjaar 2025”.

Als er géén Virtual pedal op zit is het ook geen First Edition maar een Edition.

Het verhaal van demo is ook niet heilig, zeker gezien eerste registratie (importeur) in begin april ‘25 en tenaamstelling (particulier) eind april ‘25.
Dus wellicht heeft hij een maandje in een showroom gestaan?

PizzaPieter

Donateur
Maandje showroom kán, zonder kenteken, maar op kenteken zijn er 2 prive eigenaren geweest.

Bij Finnik en kentekencheck idd goed kijken, bij gratis info, naar wat écht is voor deze auto en wat een voorbeeld is.

PizzaPieter

Donateur
Al met al wil dat natuurlijk he-le-maal zeggen over de auto, de staat en hoe tevreden je er mee bent. Mooie wagen en ik ben benieuwd hoe hij je bevalt

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Wat dealers ook wel kunnen doen, is een (demo-)auto op naam van een verkoper zetten, vooral wanneer die ermee op vakantie (oid) wil.

hemi24

Donateur
Maar terug naar het minsterie rond de KESSY (Go of Advanced):

Hoe zit het met je kofferklep?

Wat je ook kunt doen is even in het menu kijken of het wellicht is uitgeschakeld:

1771670700987.png

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan