Kessy in O3 FL veiliger?

Fabia 123

Forumguru
Voor zover ik ben geïnformeerd zit de zwakte van kessy in het signaal wat de auto constant uitzend op zoek naar het pasje van de eigenaar. Criminelen die in de buurt van de auto zijn vangen dit signaal op en proberen zo de auto te openen. Omdat een auto met kessy constant aan het zenden is hebben ze daar alle tijd voor

Een sleutel met afstandsbediening zend alleen kort iets uit als je het knopje indrukt en dat is veel lastiger op te vangen. In de auto zit alleen de ontvanger.
 

Antera

Donateur
Duidelijk dus de auto zend idd een signaal uit alleen komt deze niet heel ver. maar ja dan moet je dus altijd elke sleutel opbergen in een kluis :-) Daarnaast zie ik ze nog niet met dat hele hebben en houden langs komen om je auto zo mee te nemen
 

leon-cupra

Forumguru
Duidelijk dus de auto zend idd een signaal uit alleen komt deze niet heel ver. maar ja dan moet je dus altijd elke sleutel opbergen in een kluis :-) Daarnaast zie ik ze nog niet met dat hele hebben en houden langs komen om je auto zo mee te nemen
het hoeft niet met zo'n grote installatie, kan ook kleiner hoor

Edit, link werkt niet. Je moet maar eens zoeken in youtube onder "wagen stelen met keyless". Genoeg voorbeelden.
 

anilv26

Senior Member
Met mijn sleutel (heb Kessy) moet ik binnen 1 meter van de deur staan wil er iets gebeuren. Dit geld ook voor de achterklep, wil ik de wagen starten en ik doe dit buiten naast de wagen gebeurt er ook niks. Ga ik zitten dan werkt het allemaal. Draait de motor en de sleutel gaat de wagen uit (voordeur huis openen bijv.) en ik heb mijn deur niet geopend kan ik wegrijden. Het signaal komt echt niet ver naar mijn idee. Dus ik denk dat de wagen een zwak signaal uitzend en de sleutel dan pas reageert. En niemand hangt of legt zn sleutel langs een raam denk ik toch. En mocht het dan toch uiteindelijk lukken om mn vRS gestart te krijgen, krijg je die verrekte stok niet uit zn P, DSG lock just to be sure! Beetje dubbelop misschien heb er ook een OBD lock op. Weet ik meteen wanneer de dealer m weer aan de computer wil hangen en waarvoor.

Dus twee mogelijkheden, geen Kessy of een deftige DSG slot. Ok misschien ooit nog een hangslotje op de deuren .
 

leon-cupra

Forumguru
@anilv26 ,

Bij diefstal met een kessy hebben ze een apparaat die het signaal x-maal versterkt. Dus al ligt de sleutel 20m verder, ze krijgen de wagen open en gestart.

Bearlock, goed systeem. Je houdt de amateur-dief uit je wagen(en hopen dat deze geen ravage achterlaat na een poging), maar de pro's hou je absoluut niet tegen. Ooit het verhaal gelezen op gti forum waarbij ze een gti uitgerust met een bearlock gewoon s nachts op een trailer hebben geladen. Hupsakee, wagen weg.

Track en trace net hetzelfde, filpmje gezien waar ze gewoon een apparaatje hebben die het signaal blokkeert en uitzoekt waar de zender zit. Op 5min was dergelijk systeem ongedaan gemaakt.

Ik blijf er bij, je mag je wagen nog zo goed beveiligen, als ze hem willen, zullen ze hem wel krijgen. Er is maar 1 manier om je vermogen te beschermen en dat is een goede verzekering
 

Japanese Power

Donateur
Dat is niet snel @anilv26, bij onze Fabia moeten beide sleutels, ook degene die minder vaak gebruikt wordt om de 4 tot 6 maanden de batterij vervangen worden.
Bijzonder snel @Corné de Kluijver , ik heb mijn huidige auto (ja, een Toyota Prius, I know) nu bijna 5 jaar en nog steeds in beide zenders de eerste batterij. En ja, hij wordt veel gebruikt, veel korte ritjes en ruim 130K op de teller. Betekent dit dat ik dus straks elk halfjaar voor een batterijtje naar de dealer moet of is het makkelijk zelf te doen, want dan laat ik doosje knoopcellen meeleveren bij aflevering:sterretjes:.
 

anilv26

Senior Member
@anilv26 ,

Bij diefstal met een kessy hebben ze een apparaat die het signaal x-maal versterkt. Dus al ligt de sleutel 20m verder, ze krijgen de wagen open en gestart.

Bearlock, goed systeem. Je houdt de amateur-dief uit je wagen(en hopen dat deze geen ravage achterlaat na een poging), maar de pro's hou je absoluut niet tegen. Ooit het verhaal gelezen op gti forum waarbij ze een gti uitgerust met een bearlock gewoon s nachts op een trailer hebben geladen. Hupsakee, wagen weg.

Track en trace net hetzelfde, filpmje gezien waar ze gewoon een apparaatje hebben die het signaal blokkeert en uitzoekt waar de zender zit. Op 5min was dergelijk systeem ongedaan gemaakt.

Ik blijf er bij, je mag je wagen nog zo goed beveiligen, als ze hem willen, zullen ze hem wel krijgen. Er is maar 1 manier om je vermogen te beschermen en dat is een goede verzekering
Waar een wil is een methode, en voor een O3 RS doen ze niet zoveel moeite verwacht zo. Dat ze bijv. een GTI zo weghalen voor de grote grijze economie is natuurlijk lucratiever. Daarom heb ik buitenshuis waar ik ook ben sleutel in de broekzak of de sleuten binnenshuis in het midden in een ladekast. Het signaal van Kessy is echt niet sterk genoeg om de tot de muur te komen. Dan moet je ook nog es met dat apparaat het hele huis rond tot je beet hebt. Dan is inbreken nog sneller en minder opvallend, niet? Geen of wel elektronika in je wagen wie zal het zeggen. Ik ben een gadgetfreak hoe meer hoe beter in de wagen, wie weet zal ik t nog meemaken AI in de auto.
 

leon-cupra

Forumguru
@anilv26 , je moet de filmpjes op youtube eens bekijken. Aparaat versterkt het signaal zo sterk dat je sleutel overal mag liggen, het aparaat vindt binnen de 5sec je sleutel en ze openen zonder problemen je wagen.

Een vRS is sinds kort ook redelijk geliefd bij de dieven, vraag maar aan een forumlid hier (kan niet onmiddellijk op zijn nickname komen)
 

anilv26

Senior Member
Is dit misschien iets?
https://www.fobguard.com/products/fobguard

Citaat van een webpagina:
"In the future, there may be upgrades to the keyless entry vehicles which enables the system to detect how close the key is to the car before unlocking. Until then, you can follow Danev’s very interesting advice for keeping your car secure–simply toss them in the freezer."

Maar is dit niet nu al het geval bij recente wagens dat deze detecteert of de daadwerkelijke sleutel daar is of alleen het signaal? Of is de sleutel in de ijskast/vriezer het beste voor nu?
 
Laatst bewerkt:

Caby

Forumguru
Dit is dus de reden waarom ik niet voor kessy heb gekozen. Ik zou elke dag opstaan en kijken of men wagen er nog stond xD Technologie wordt ook alsmaar kleiner en beter. Persoonlijk zou ik me er niet goed bij voelen. Uiteraard als ze je wagen willen, zullen ze hem wel hebben.
 
Bovenaan Onderaan