Kessy in O3 FL veiliger?

Cees33

Forumguru
Ik las op dit forum (https://www.skodaforum.nl/forum/i/a...-maar-beter-op-voor-dieven.32855/#post-688461) een artikel waar verwezen werd naar een test van de Duitse ADAC waarin heel veel auto's, waaronder de octavia, makkelijk te stelen zijn met de juiste apperatuur en software. Ze versterken het signaal van je sleutel die meestal binnen ligt en kunnen zo de auto openen en starten. Weet iemand of dit in de FL versie al verbeterd is? En zo niet, wat is daar aan te doen? (behalve de auto 10 straten verder te parkeren ;)
 

Fmoon

Forumguru
Ja sleutel verpakken in folie :-p.

Ik gooi m'n sleutels altijd in de kluis (die van het slot is). Die blokkeert het signaal. Maar mocht er onverhoopt een malloot met een geweer voor m'n neus staan mag die de kluis zelf open maken en alles lekker meenemen.
 

Cees33

Forumguru
Kost 600 Corné, en het is een oplossing uit 2015 die waarschijnlijk ook alweer gekraakt is. Ik bedoel meer een pragmatische oplossing zoals een kluis die geen straling doorlaat of iets dergelijks.....

Bovendien lijkt het me niet handig om twee devices bij te moeten hebben om in de auto te komen. Je moet die driver card altijd bij je hebben en als je die vergeet dan gaat het alarm af. Ik ken mijn vrouw, dat wordt geen feest.....
 

Cees33

Forumguru
Ja sleutel verpakken in folie :-p.

Ik gooi m'n sleutels altijd in de kluis (die van het slot is). Die blokkeert het signaal. Maar mocht er onverhoopt een malloot met een geweer voor m'n neus staan mag die de kluis zelf open maken en alles lekker meenemen.

Speciale kluis? Of gewoon een HTEK (huistuinenkeuken)
 

CDK

Forumguru
Het is maar wat je wil @Cees33, het signaal wat je sleutel (permanent!!) uitzend kan worden opgevangen op een heel simpele manier en daarmee is je auto te openen én te starten. Er is dus altijd een moment dat het signaal opgevangen kan worden :jaja: En zo'n transponderkaartje in je portemonnee is niet verkeerd, vergeet je voortaan je creditcard en je rijbewijs ook niet meer ;)
 

johnboy

Donateur
Eerder in het "
Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.
"


Inmiddels verder met uitzoeken qua mogelijke alarmsystemen:
- er zijn aftermarket 2 bekende systemen voor geschikt, beide klasse 3 te maken: Cobra 4627 en Defa DVS90
- beide hebben hellingshoek sensor en zo
Maar belangrijker nog:
- de systemen zorgen er voor:
- dat wordt voorkomen dat het "dievengilde" na kopiëren van "kessy-signaal" met met de auto kan wegrijden
- dat wordt voorkomen dan datzelfde gilde met een "OBD-killer" het systeem kan "afsluiten"

Verschil tussen de 2 systemen: de cobra gebruikt een "drivercard", zodra je de auto open doet (handmatig of via Kessy) wordt dit herkend (je hoeft niets in te drukken) en kan je met de auto rijden. Zo niet: alarm en toeters en bellen gaan af; De Deva heeft ook die 2e autorisatie maar dan moet je op een knopje drukken van een handzender.
De auto open doen en zo blijft in beide gevallen met de originele autosleutel.

Aldus medewerker van het bedrijf van de link hieronder, "Wat je onderstaand zegt klopt helemaal. Ik heb al een aantal Kodiaq's gedaan met de Cobra drivercards om deze reden. Vanuit de eigen organisatie wordt Defa geleverd, net even wat minder gebruiksvriendelijk icm keyless."
http://alarmscm.nl/klasse3/

Kosten: eur 549,- incl. 2 drivercards.
Al eerder gepost...
 

anilv26

Senior Member
Of een DSG lock onmogelijk te kraken met een digitaal apparaatje. En te lang om te demonteren.
 

Antera

Donateur
Even voor de goede orde maar de sleutel zend geen signaal uit bij kessy zover ik weet. De auto doet dit en als de sleutel binnen de range van de auto komt dan ziet de auto de sleutel en reageert daar de auto op. Zou niet goed zijn als de sleutel continu signaal uit stuurt dan is je batterij zo leeg :-)

De sleutel stuurt alleen een signaal bij met de sleutel openen en sluiten van de deuren
 

ertromp

Forumguru
Er vind wel dataoverdracht uit tussen je sleutel en de auto.
Zodra je op enkele cm's van je deur komt dat gaat de auto uit de "slaap" modus.
Kort gezegd: door een gecodeerd antennesignaal wat uitzend op een KHz band en door je sleutel ontvangen wordt en die zend weer op een MHz band terug en kan openen en startblokkering uitzetten.
Onderstaand een voorbeeld module voor Kessy

KeylessEntryGoCircuitUnits.jpg

Door het veelvuldig verzenden tussen auto en sleutel is de ervaring wel dat de batterijen in de sleutel sneller vervangen moeten worden dan een O3 zonder Kessy

Hier nog wat Engelstalige uitleg van VW

http://www.volkswagen.co.uk/technology/car-security/keyless-lock-start
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Beste oplossing: goede verzekering.

Als ze jouw wagen willen, zullen ze hem wel op 1 of andere manier komen halen. Desnoods laden ze hem op met een takelwagen of in het slechtse geval, staan ze aan jouw bed. :nono:
 

CDK

Forumguru
@Antera, lieg ik dan lieg ik in commissie :D de info van mijn dealer was dat de sleutel permanent een signaal uitzend en dat daarom de batterij zo snel leeg is, dit is vanaf de F3, O3, S3 modellen.....
 

anilv26

Senior Member
Wat is snel? Ik heb Kessy en de batterij in de sleutel is na 14 maanden gebruik nog steeds niet vervangen/leeg.
 

CDK

Forumguru
Dat is niet snel @anilv26, bij onze Fabia moeten beide sleutels, ook degene die minder vaak gebruikt wordt om de 4 tot 6 maanden de batterij vervangen worden :(
Maar het ging hier over of het systeem ondertussen veiliger geworden is :)
 

Antera

Donateur
@Antera, lieg ik dan lieg ik in commissie :D de info van mijn dealer was dat de sleutel permanent een signaal uitzend en dat daarom de batterij zo snel leeg is, dit is vanaf de F3, O3, S3 modellen.....


Als ik het goed lees zoals @ertromp post word er pas wat over en weer gestuurd zodra de sleutel binnen het bereik van de auto komt en door het signaal van de auto word de sleutel wakker en gaat ie communiceren. Dat bedoeld ik eigenlijk ook alleen zei het net wat anders misschien :-)
 

CDK

Forumguru
@ertromp & @Antera, Dat betekent dus dat als onze Fabia in of voor de garage staat en de sleutelbos 3 meter verderop ligt of hangt dat er dus continue communicatie is? ;)
 
Bovenaan Onderaan