Kenwood KDC-BT60U

canth

Actief lid
Heb deze radio in plaats van de standaard radio in laten bouwen, vooral omdat deze radio goed met een iphone werkt. Over het algemeen heel tevreden, bellen werkt goed, en audio streamen over bluetooth ook. Ik heb echter nog één aandachtspunt. Als ik de auto uitzet, dan gaat de radio meteen uit. In mijn oude octavia II ging de radio (wel standaard inbouw overigens) pas uit als de sleutel uit het contact werd gehaald. Is dit nog aan te passen? Doen de nieuwe standaard ingebouwde systemen dit ook?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 

haggard

Senior Member
Mijn radio (Eonon E1053) gaat uit op het moment dat één van de deuren wordt geopend... De sleutel moet dan wel uit het contactslot zijn.
 

Ronnie

Forumguru
De VW/Skoda radio's worden Can-bus geschakeld, een aftermarket radio(enkele uitgezonderd) kan dit niet.
Dus wordt er een geschakelde plus ergens van afgetapt.
 

canth

Actief lid
Weet jij toevallig of die plus ook van iets anders gehaald kan worden? Want daar ben ik dan naar op zoek, iets wat een plus blijft geven als de sleutel in het contact zit.. I

@higgy: Nee, volgens mij wordt de stroom er gewoon bruut vanaf gehaald. Ik kan de radio ook niet meer aanzetten totdat ik het contact weer aanzet.
 

wimv

Actief lid
In mijn (vorige) Fabia II ging mijn Pioneer direct uit zodra ik het contact uitzette. In mijn (huidige) Yeti blijft ie spelen totdat ik de sleutel uit het contact haal. Het moet dus wel degelijk in te stellen zijn. Aan de radio is niets veranderd ! Vraag me niet naar technische gegevens/oplossingen. Ik heb alleen de gebruikerservaring.
 
Bovenaan Onderaan