Kenwood DNX7210BT kenner(s) gezocht

De Stip

Forumguru
Wie van jullie is helemaal los op de Kenwood DNX7210BT? Ik zou graag de firmware update uitvoeren en er eigen POI's in plaatsen. Maar tot op heden krijg ik het niet voor elkaar. Wellicht is er iemand in ons midden, die het onder de knie heeft en mij wil helpen.
Met de beschrijving zoals bijgeleverd en via de site van Kenwood, kom ik er niet uit helaas.

EdK

Forumguru
Tsja wat heb je gedaan ? Dus in je eigen woorden !
Want zoals het in de text staat ( kenwood omschrijving ) werkt het normaal gesproken wel.
Althans mij is het meerdere malen gelukt met de 9260 volgens de kenwood beschrijving

Heb je een lege usb stick genomen en de files koud in de root gezet
Heb je al geprobeerd door je systeem in standby te zetten ?

Ik ben bang dat je toch iets fout doet in één van je handelingen

De Stip

Forumguru
Yep, ik heb ze uitgepakt en koud in op de stick gezet. Tenminste, ik denk dat ik dat goed gedaan heb. Maar zodra al die handelingen zijn uitgevoerd, licht bij mij het venstertje met update (zodra ik in het menu "software information" ben), niet op. Ik heb het nu enkele malen opnieuw gedaan en ben bang dat ik toch niet op de goede wijze de bestanden op de stick heb gezet. Mocht jij het weten, dan kan ik eventueel een lege stick naar jou sturen. Is dat een optie? Of kun je me op afstand helpen?
Trouwens, is de update de moeite wel waard? Of merk ik er niets of nauwelijks iets van?

EdK

Forumguru
Ik kan vanaf afstand niet bepalen wat de verbeteringen voor jou zouden zijn
Maar mijn ervaring is dat als je met Kenwood,nl emailt je redelijk snel een antwoord terug hebt van hun met wat het probleem zou kunnen zijn
Heb dat met het Blue tooth verhaal gehad , deze zou ik ook ff updaten vanwege een nieuwe mobiel
En hier ging het fout !
Heb wat foto's gemaakt van de procedure screens en dit in een document naar ze verstuurd
Kreeg met een 2 dagen ofze een antwoord van ze met wat ik eventueel fout had gedaan en met eventueele tips wat wel te doen

Helaas hielpen de oplossingen die zij me stuurde niet, en moet ik naar een servicecenter waar ze mee samen werken om de blue tooth weer werkend te krijgen.
Maar de service vanuit Kenwood is er zeker wel !

De Stip

Forumguru
Het is gelukt, versie 1.5.0 staat op m'n systeem. Het was even pielen, maar het is voor elkaar. Ook de juiste Bluetooth versie voor m'n iPhone staat er keurig op. Nu nog hopen dat het gaat lukken met de POI's . Met name de flitsers zou ik er graag op hebben staan. Nu zet ik bij een flink stukje doorrijden op onbekende wegen, m'n TomTom er nog even bij.

EdK

Forumguru
Maar weet je nu ook wat je fout hebt gedaan ?
Want als je dit weet en op papier hier zet dan is het voor een ander een volgende keer ook erg handig !?

De Stip

Forumguru
En ja hoor, ik probeer versie 1.8.0 erop te zetten en wederom dezelfde problemen als vorige keer. Toen zou ik er nog op terugkomen en een stukje noteren op de site, maar doordat ik voor m'n werk, onverwachts een lange tijd weg moest, is me dat niet meer gelukt. En zie hier, nu zit ik weer met de gebakken peren :( Is er inmiddels al iemand die er "los" op is?

darksens

Nieuw lid
En ja hoor, ik probeer versie 1.8.0 erop te zetten en wederom dezelfde problemen als vorige keer. Toen zou ik er nog op terugkomen en een stukje noteren op de site, maar doordat ik voor m'n werk, onverwachts een lange tijd weg moest, is me dat niet meer gelukt. En zie hier, nu zit ik weer met de gebakken peren :( Is er inmiddels al iemand die er "los" op is?

Ja, ik ben er helemaal los op. Of liever gezegd los van. Heb nog nooit zo'n klote systeem in de auto gehad. Ben al vanaf het eerste moment in mei dit jaar bezig om het systeem goed te krijgen. Inmiddels 5x terug geweest met de auto naar de dealer om dit systeem. Laatste keer was bij de inbouwer zelf en hij vertelde dat ze zeer veel problemen hebben met dit toestel. Nu wil het frontje er ook niet meer af. Dealer gaat nu zoeken naar een oplossing. Zal wel een heel ander systeem worden. Voor mij geen kenwood meer.

EdK

Forumguru
Ach al twee jaar de DNX 9260 BT in de Yeti en naar volle tevredenheid.
Vanaf moment van zelf inbouw nog geen enkel probleem ermee gehad.

Ervoor in de RR een JVC systeem gehad en veel meer ellende mee gehad.

Maar hebben jullie wel eens rechtstreeks met Kenwood conatct gezocht ?
Want van die toko krijg je ter allertijden nog een fatsoenlijk antwoord wat ik bij JVC en Pioneer nog tot op heden moet ontvangen.

Misschien ligt de fout wel bij de inbouwer die niet weet waar hij mee bezig is ?

RefleCs

Forumguru
Ik heb ervaring met de DNX521 en ook geen problemen. Ja het lukte een keer niet maar dat was m'n eigen domme schuld. Ik had het apparaat niet via het menu in standby gezet.

Bovenaan Onderaan