Kentekenverlichting los maken

Orange860

Senior Member
Korte en bondige vraag:

Hoe wip ik het houdertje voor de kentekenverlichting uit de bumper van de VAGling?

Zonder de boel te slopen uiteraard.

Ik zie een klein gleufje aan de zijwand. Schroevendraaier er tussen gaf geen resultaat.

Wie o wie?
 

Joske

Forumguru
maak eens een foto... :)

als het hetzelfde is als in mijn kofferdeksel is het gewoon een kwestie van durven.. want die krengen durven wel goed vast te zitten. (en zonder schroevendraaier, gewoon met je "nagels" ;) )
 

CDK

Forumguru
Normaal gezien zou je die er zo moeten kunnen uitwippen :jaja: met een houten ijs stokje heb ik het gedaan, met een schroevendraaier beschadig je de boel veel te snel.
 

AGTon

Forumguru
Heb dit afgelopen week zelf gedaan, en als wij het over hetzelfde hebben, dan is het een kwestie van de twee schroefjes losmaken en dan zijn ze al los. Het lampje zelf wip je er uit door de contacten iets naar buiten te buigen waar hij klem mee zit.
 

Orange860

Senior Member
Teringjantje. Wat zit dat lampje vast zeg. IJsstokjes breken af. Nu maar eens met klein schroevendraaiertje proberen.
 

Orange860

Senior Member
Ik steek schroevendraaier in dat miniscule spleetje, wrik wat, muurvast. Durf geen kracht te zetten uit angst boel te slopen. Iemand enig idee welke kant ik op moet bewegen. Via de link van @YehMii http://www.seat-online.nl/showthread.php?17485-SEAT-Mii-KF-kentekenverlichting zie ik een metalen clipje zitten. Maar hoe krijg ik dat terug gewipt?

Idioot dit. Ben vrij handig, maar dit lukt niet. Komt ook omdat het nieuwe auto is denk ik (lees: lak beschadigingen).
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
je kan eigenlijk "onmogelijk" aan dat metalen clipje, althans zo was het toch bij mij het geval, dat clipje is er gewoon om de boel te fixeren bij montage. Té voorzichtig vermoed ik ;)

bij mijn verlichting heb ik het losgekregen via de andere kant dan dat het spleetje zat.... ;)
 

ertromp

Forumguru
Met dat systeem moet je ook een beetje de zwarte houder tegen de veerdruk inschuiven en dan naar boven halen aan de andere kant
 

Cordoba

Forumguru
Ik krijg ook de indruk dat @Orange860 precies aan de verkeerde kant probeert om de unit eruit te wippen (als je aan de kant van het veertje zit, lukt dat niet)

Overigens gebruik ik voor dergelijke klusjes vaak mijn kunststof setje 'interieurgereedschap', setje kost 10-20 euro bij een goede automaterialenzaak en zijn er van verschillende merken in diverse kleuren.
5-PCS-AUTO-PLASTIC-HANDY-REMOVER-SET-AUTO-CAR-REPAIR-TOOLS-WT04073.jpg
 

Orange860

Senior Member
Samenvattend: schroevendraaier in spleetje steken, en aan de andere kant duwen. Dus oplichten aan de kant tegenovergesteld aan het veertje?

By-the-way: de foto is dus helaas NIET mijn lampje. Yet.

@Cordoba : Maar waarom zit dat spleetje dan aan die kant? Toch om dat veertje in te duwen?
 

Bijlagen

  • lampje.JPG
    lampje.JPG
    215,9 KB · Weergaven: 18

ertromp

Forumguru
Je hoeft er überhaupt geen schroevendraaier tussen te steken aan die kant van die veer.
Dus echt schuiven aan de andere kant van de veer en omhoog trekken
 

Orange860

Senior Member
Nee. Geen beweging in te krijgen. Frustrerend. In hoekje al wel schilfer lak af. Ik laat m zitten...
 

Cordoba

Forumguru
@Orange860 Als je met de schroevendraaier het veertje ingedrukt krijgt, kan het inderdaad aan die kant, maar als dat indrukken van de veer niet goed lukt, krijg je 'm nooit aan die kant los, vandaar mijn suggestie om de andere kant te proberen, als je 'm daar er wel uit kunt krijgen, kun je vervolgens de unit wat schuiven om 'm er in zijn geheel uit te krijgen.
 

EdK

Forumguru
Wel sla hem dan met een hamer er maar uit en plaats daarna de nieuwe.....
Wel goed slaan anders heb je er ook nog een deuk bij........oeps

Maar blijf t vreemd vinden dat de ene met een klip/klem verbinding vast zit en bij mijne Yeti het met 2 schroefjes loshalen het doorzichtige venster loskomt en je bij het lampie kunt komen....
 

Orange860

Senior Member
@Cordoba Dank! Het is gelukt!

Lampje opZij schuiven richting metalen lipje, ijsstokje aan andere zijde tussen lampje en bumper, even wrikken en je wipt het er zo uit. Eigenlijk piece of cake.

Iedereen dank voor hulp en suggesties! Voel mij nu wel beetje sukkel. Haha
 
Bovenaan Onderaan