Kentekenplaten

Vandaag een discussie gehad met een collega die sinds een week in een spliksplinternieuwe Octavia rijdt. Vanochtend zag hij dat zijn voorste kentekenplaat ingedeukt is. Moet een trekhaak zijn geweest. Hij was werkelijk pisnijdig :mad: aangezien het een particuliere auto is. Het is me inderdaad opgevallen dat er veel auto's (jong en oud) met ingedeukte kentekenplaten rondrijden. Tsja, dit is onvermijdelijk bij het parkeren. Het hoort er helaas bij. Al parkeer je je auto veilig en al met veel tussenruimte, dan nog ben je afhankelijk van onze uiterst sociale en vriendelijke landgenoten. Al die technische foefjes zoals parkeersensoren voor en achter hebben naar mijn mening totaal geen nut. Al heb je je auto in een krappe parkeerplaats veilig kunnen parkeren, degene voor of achter zonder parkeersensoren knalt gewoon tegen je auto op bij het uitrijden.
 

Ronnie

Forumguru
Mijn Fabia had toen ik hem kocht 153.000 gereden en ook zo'n golfplaat ervoor....
Plaatje demonteren, op een zachte doek leggen ,en voorzichtig (is aluminium) uitkloppen met een plastichamer en hij is weer als nieuw.
Het blijft lelijk, zo'n kromme plaat aan een strakke neus....
 

MarcoO2

Forumguru
Al die technische foefjes zoals parkeersensoren voor en achter hebben naar mijn mening totaal geen nut. Al heb je je auto in een krappe parkeerplaats veilig kunnen parkeren, degene voor of achter zonder parkeersensoren knalt gewoon tegen je auto op bij het uitrijden.

Da's net zoiets als niet remmen voor een file, want er knalt ook wel eens iemand anders achterin een file... sorry, maar dit volg ik niet.

Uiteraard blijf je altijd afhankelijk van de stuurmanskunsten van een ander (zie mijn topic van vandaag), maar dat wil toch niet zeggen dat je dus zelf niets hoeft te doen om schade te voorkomen?

Ik parkeer mijn auto soms 100 keer per dag, en dan ben ik maar wat blij met mijn sensoren... dat voorkomt niet dat er iemand anders tegen mij aanrijdt, maar dan toch in ieder geval dat ik tegen een ander aan rijd! En alles wat je kunt voorkomen moet je vooral niet laten!
 
Toen ik mijn auto kreeg, zaten er van die reclame sierlijsten om mijn kentekenplaten. Van de Seat dealer waar ik hem gekocht had. Gelijk aan de voorkant verwijderd en aan de achterkant eentje laten plaatsen met de naam van onze Skoda dealer. Dit soort zaken moet er inderdaad ook goed uitzien en niet voorzien van deuken en andere storende elementen. :smirk:
 

Maarten

Forumguru
Ik heb mijn dealer gevraagd zwarte te plaatsen, zonder eclame. Ik heb hem beloofd mondeling reclame voor hem te maken.
Overigens ook gevraagd naar de 'luxe' platen. (met opzet-letters)
 

Hetzer

Forumguru
Staat ook veel mooier, mijn dealer (Vepreda) doet dit standaard al,

inderdaad, de "luxe" platen zijn ook een stuk mooier, ook rij ik overigens met de "reclame" plaat van Vepreda.
Aangezien ze goede service levren, mak ik voor hun graag reclame
 

skodaboy

Forumguru
Ik heb mijn dealer gevraagd zwarte te plaatsen, zonder eclame. Ik heb hem beloofd mondeling reclame voor hem te maken.
Overigens ook gevraagd naar de 'luxe' platen. (met opzet-letters)

ik heb op mijn 02 combi ook geen kentekenplaat met reclame van de dealer,wel ik heb op de 2 achterste zijruiten van de combi het website-adres van de dealer staan kwestie reclame...ik vind dit veel mooier dan die kentekenplaten..:D
 

Fabia

† In Memoriam
Dat ik gelijk doorgegeven toen ik mijn rode knorretje kocht. Het staat toch een stuk sjijker.
 

Maarten

Forumguru
Het maakt de auto net wat strakker.

Als je het zelf moet betalen kost het je toch zeker weer €25 extra.
 

LenK

Forumguru
Die "luxe" platen hebben ook hun nadelen

- Beter afleesbaar dus kans op mislukte foto's nihil -> ietsie meer kans op bekeuringkje
- Lastig schoon te houden, op den duur vuil tussen de letters
- Bij parkeerschade kans op losraken van een letter -> nieuwe plaat nodig

Dus bij deze auto heb ik de dealer om standaard platen gevraagd (kostte niks extra)
 
Bovenaan Onderaan