Kentekenplaat vervangen

mvneerbos

Senior Member
Inmiddels bijna 2 weken trots eigenaar van een Octavia. Ik heb hem zonder merk- en type aanduiding gekregen, ik was alleen vergeten op te geven dat ik geen reclame op mijn kentekenplaat wilde hebben.

Dat zit er dus wel op, ik zou dit graag willen vervangen door een merkloze. Is dit goed zelf te doen? Hoe zit dit bevestigd? Of is het slimmer om dit even aan de dealer te vragen?
 

Falcon

Donateur
Gewoon melden even bij Dealer. Hadden zij toch ook even kunnen vragen of je dat wilde of niet?
 

mvneerbos

Senior Member
Dat is waar, maar ik dacht als het nou een klusje van 2 minuten is dan doe ik het zelf wel ff.
Wordt even een ritje langs de dealer dan
 

Canon-Eye

Forumguru
Anders wordt het toch ook een ritje - en wel langs de automaterialenboer om een neutrale ("voorkant"-) kentekenplaathouder op te halen.
De hoeveelheid werk hangt af van de bevestiging: geschroefd, of gepopnageld...
 

mvneerbos

Senior Member
Ik hoopte eigenlijk dat dit volgens een standaard systeem zou werken, vandaar mijn vraag.

Ben nu nog veel te bang mijn auto te beschadigen, dus ga de dealer lief aankijken ;)
 

van_der_P

Senior Member
De reclame verwijderen kan op verschillende manieren.
-Zoals hier al gemeld andere nummerplaathouder (laten) monteren.
-Het is ook mogelijk om het met een cleaner er vanaf te poetsen. Wel even uit voorzorg wat afplaktape plakken op de nummerplaat en onder de nummerplaathouder op de lak.
-En een stukje fijn schuurpapier doet ook wonderen
 

mvneerbos

Senior Member
Goeie tip inderdaad, alleen als ik het dan vervang ben ik ook gelijk van de dikke rand aan de onderkant af.
Als het dan toch 'moet' gebeuren, dan maar gelijk goed!
 

CDO

Forumguru
Bij mij waren de houders vastgezet met anti diefstal bevestigingsmateriaal, let wel....... alleen de houder. De platen zaten er los ingeklikt.

Ben een hele poos bezig geweest om hem los te krijgen en te vervangen zonder een met dealerreclame.

Bij mij was de dealer dus bezorgder om het stelen van zijn reclame uiting dan van mijn platen!! (of het was een stagiair)
 

Jee13

Forumguru
Kentekenplaat kan je toch zelf wel, post anders een foto om te zien met welk systeem de houder de plaat klemt

Tegenwoordig wordt er vaak door de plaat en houder gepopnagelt, lelijke optie in mijn ogen maar wel de meeste diefstalveilige.

Heb je al platen met oplegletters? Anders doe je dat ook gelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

mvneerbos

Senior Member
Maar dan heb je nogsteeds de dikke rand onderaan.
Heb net de dealer gesproken over iets anders, moet volgende week vrijdag toch langs laat ik het dan gelijk even doen! :)
 

Jee13

Forumguru
Ben met je eens dat een houder zonder dikke rand mooier is

Ik snap niet dat veel mensen met zo'n houder aan voorzijde rijden, hij steekt bijna bij iedere auto uit namelijk

Aan achterzijde is een houder zonder rand ook mooier, maar dan moet je auto niet te oud zijn, door het trillen van de houder krijg je namelijk wat schuurkrasjes en dat is nog lelijker dan een rand

Jij hebt een verse auto dus zal niet veel van te zien zijn denk ik

Heb je al platen met oplegletters?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Overigens helpt vastzetten van de kentekenplaten niet alleen tegen diefstal maar ook tegen verlies, als je bijv. de auto wel een door een wasstraat haalt, of door hoog gras rijdt. In plaats van popnagels zijn een paar simpele schroefjes ook nog een optie, zal iets minder helpen bij diefstal, maar als ze niet persé jouw kentekenplaten willen hebben, pakken ze dan al snel de volgende, voor wasstraat en dergelijke is er geen verschil tussen een paar schroeven of een paar popnagels.
 

mvneerbos

Senior Member
had je dat al niet al eens een keertje gevraagd ;)

...

:D
Zie het nu ook, sorry overheen gelezen! Nee, ik heb geen opgelegde letters, maar eerlijk gezegd hoef in die ook niet.

Had ze op mijn vorige auto maar vond dat hier zoveel vuil in de randen bleef zitten. Wanneer ik door de wasstraat was geweest waren de randen nog vuil...
 
Bovenaan Onderaan