Kentekenplaat vastlijmen, waarmee?

Greenliner

Senior Member
Hoi,

Wij hebben thuis een Fabia en een Superb. Bij de Fabia zit de kentekenplaat aan de achterkant keurig gelijmd/gekit, bij de Superb zit hij in een rammelende houder.
Nu wil ik hem bij de Superb ook netjes vast lijmen/kitten, waarmee zou ik dat kunnen doen?

Bij voorbaat dank voor de tips!

Groet.
 

JeSko

Forumguru
Sterke dubbelzijdige tape, vind je in de Gamma, bij eventueel verwijderen warm maken, of sterke velcro bevestigen. In NL komt die plaat er toch niet af neem ik aan?
 

EdK

Forumguru
https://www.kokwatersport.nl/sikaflex-291i-afdicht-lijmkit-wit/p63037

Sikaflex nemen, wij gebruiken het in vele toepassingen !
We lijmen ermee maar dichten er ook vele dingen mee af

En gebruiken het in zoet en zoute omgevingen !
Alleen wel de droogtijd aanhouden , dus niet binnen een week een wasstraat in of zo
en de plaat even fixeren met tape zodat hij in droogproces niet kan verzakken en je met een scheve plaat rondrijd
 

Antera

Donateur
Ik heb er een rubber matje achter zitten dat voorkomt rammelen en heb ook eens bubbelfolie achter me eerdere auto's er tussen gedaan op maat gemaakt
 

Greenliner

Senior Member
Bedankt voor de tips!

@EdK: Ik bedoel zonder kentekenplaathouder, de plaat direct op de achterklep, zonder schroeven. Een paar dotjes van dat spul of de hele plaat volsmeren?
 

EdK

Forumguru
Gewoon paar flinke dotten op de hoeken en dan verdeelt over de plaat
Daarna goed aandrukken en komt nooit meer los.
Overtollig wel weghalen meteen ...
 

Okki

Donateur
Ook wel één toer schroeven genoemd. Je kan ze er wel indraaien, maar nooit meer eruit. Anti diefstal dus, net als popnagelen.
 

EdK

Forumguru
Wel @Okki popnagels zijn niet anti diefstal hoor ! Accutol en een boortje 4,2 en in no time is je plaat weg !
En de één toer schroeven daar zijn ook hulpmiddelen voor om er een 2 tour schroef van te maken
Maar het werkt zeker vertragend en dus zal een medewerker van het gilde sneller langs je wagen lopen en naar de plaat van de buren gaan..... :pieker::D
 

Okki

Donateur
@EdK niks is "anti diefstal", sommige dingen wel vertragend of "ik kijk wel naar een andere"

Ooit een plaatje gezien waarbij ze met een blikschaar een paar koplampen uit een BMW hadden geknipt....

Foto niet kunnen vinden, maar wel van een soortgelijk geval

mercedes-koplampgate-stern-0004.jpg
 

casejunky

Forumguru
Misschien een domme vraag, maar waarom wil je die plaat zo graag lijmen? Er zijn hele discrete blinde houders te koop die bijna niet zichtbaar zijn.
 
Bovenaan Onderaan