Kentekenplaat vast laten zetten - ANWB actie autotaalglas

Tot 31/07 kun je als ANWB lid je kentekenplaten gratis laten vastzetten en een voorruitcheck laten doen.

http://www.autotaalglas.nl/acties/

Nu zitten de kentekenplaten bij mijn nieuwe fabia II in een houder gedrukt. Voor een dief natuurlijk zo te verwijderen. Echte als ik zo in de straat rond kijk heeft de dief keuze zat want weinig kentekenplaten lijken vast geschroefd te zitten.

Enige wat mij een beetje tegenhoudt om dit te laten doen is het feit dat er waarschijnlijk door het plaatwerk geboord gaat worden. De vraag die mij dan bezig houdt is hoe lang het duurt voordat daar roestvorming gaat ontstaan? In de voorwaarden staat daarover dat ze niet aansprakelijk zijn voor roestvorming.

http://www.autotaalglas.nl/downloads/ANWB_Autotaalglas_Actievoorwaarden_ANWB-voor_publicatie.pdf

Iemand andere ervaring met het vastzetten van kentekenplaten. Montagekit achter de kentekenplaat zou natuurlijk ook kunnen.
 

turboturbo

Forumguru
Hier ben ook wel benieuwd naar!

De kans dat dit mij overkomt (platen stelen) lijkt me statistisch vrij klein, maar toch.

Als het wel gebeurd moet je nieuwe kenteken papieren en zo'n vreselijk '1'-tje op de platen toch? Laat staan dat er nog gedoe met gedane misdrijven kan volgen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Persoonlijk voel ik als borging meer voor de sterkst mogelijke versie van dubbelzijdige tape, zo dicht mogelijk bij de randen zodat je er lastig een vinger achter kan krijgen.
Als het teveel moeite kost, pakken ze de volgende wel denk ik dan maar... :)
 

Gieltje

Actief lid
Bij mijn vorige auto dacht ik ook dat ze mij over zouden slaan. Maar op een ochtend was ik toch echt plaatloos. En dan inderdaad nieuwe platen halen. Papieren hoeft trouwens niet dat is niet meer. WEL aangifte doen.
 

Cordoba

Forumguru
Behalve dievengilde heb je ook nog wasstraten: er hoeft maar even een borstel/lap te blijven hangen en je kentekenplaat vliegt door de wasstraat, ook bij een stukje door hoog gras rijden heb je zo je kentekenplaat verloren. Ik heb mijn kentekenplaat gewoon met een paar schroefjes vastgezet in de plastic kentekenhouder: die houder zit stevig genoeg, en je plaat vlieg er net meer zomaar af, en voor een kentekendief net een tikkie lastiger.
 

ertromp

Forumguru
Ik kan me ook niet voorstellen dat Autotaalglas dwars door je plaatwerk gaat boren om een kentekenplaat vast te zetten. Wellicht zelf met een stel popnagels aan de kunststof houder vast maken?
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor die popnagels zullen ze toch ook moeten boren. Nou is dat in de kunststof voorbumper geen probleem natuurlijk, maar aan de achterkant wordt dat 'm toch niet: je gaat sowieso al snel te diep, en je hebt achter de kentekenplaathouder toch ook nog wat ruimte nodig voor die nagel vóórdat-ie 'vastgepopt' is?
 

Rallye

Forumguru
Sinds mijn kentekenplaten twintig jaar geleden een keer gejat zijn laat ik ze altijd vastzetten. Deze keer heeft de garage dat met eenwegschroeven gedaan.
 

ougie

Forumguru
Streepje siliconenkit rondom de achterzijde van de kentekenplaat, en eventueel ook om de plastic (reclame)montageplaat.
Dan komt er in ieder geval geen boormachine aan te pas.
 
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je met kit de kentekenplaat vast zet in de montageplaat. De vraag is dan hoe die plaat vast zit op de auto zelf. Ik overweeg dit kitten ook te doen, het risico wat je dan loopt is dat ze gewoon de montageplaat incl. kentekenplaat van je auto aftrekken.
 

Joske

Forumguru
Ik begrijp iets niet als Belg.. Kentekenplaten horen toch bij de wagen in Nederland? Waarom worden deze niet permanent bevestigd op de auto door de afleverende dealer?

Hier schroeven we trouwens de nummerplaat vooraan vast in de bumper en achteraan in een houder..
 

CDK

Forumguru
hier in NL doorgaans ook aan de voorzijde in een houder, maar de houders zitten weer geschroefd of gepopt aan bumper/kofferdeksel.
 

SuperBartje

Forumguru
Gister eens gekeken hoe ze nu bij mij vastzitten: gewoon geklikt in de houder, niets meer.
Dus ik overweeg ook aan die actie mee te doen. Maar bij mij geen alu popnagels in min plaatwerk, hoogstens in de kunststof bumper. Als 1 plaat goed vastzit, zou ik denken dat het al minder interessant de andere te stelen ?

Meende dat ze ook het kenteken in de ruiten zouden etsen, maar dat blijkt niet in de actie te zitten.
 
Ik heb ook even gekeken zojuist bij mijn fabia2. De houder aan de voorzijde zit met 4 schroeven vast. Achterzijde met 2 schroeven door het plaatwerk. Kentekenplaten zelf kun je er binnen 1 minuut uitwippen.
 

Bijlagen

  • P1050674.JPG
    P1050674.JPG
    821,3 KB · Weergaven: 35
  • P1050675.JPG
    P1050675.JPG
    748,1 KB · Weergaven: 30

skodaboy

Forumguru
hier zit de achterste plaathouder ook gewoon vast geschroefd in het plaatwerk.
de nummerplaat zit vervolgens gewoon vastgeschroefd in de houder met 4 gewone schroefjes.

de voorste is gewoon in de voorbumper vast geschroefd met 4 gewone schroeven.

persoonlijk vind ik zo'n platenhouder vooraan rommelig overkomen
en je nummerplaat zit dan zelfs nog niet eens deftig vast..;)

ik heb er ook al eens aan gedacht om de boel vast te zetten met 'speciale' schroefjes of te pop-nagelen,
maar tot op heden is dat nog niet nodig geweest..:D
 

Canon-Eye

Forumguru
Een plaathouder zonder reclame geeft juist een net zwart afwerkrandje, zowel voor als achter.
Houders mét reclame zijn op mijn auto's simpelweg verboden op straffe van standrechtelijke executie... :jaja:
 
Bovenaan Onderaan