kenteken plaat rammelt

Nedje

Senior Member
Hallo allemaal,

Ik ben aardig tevreden over mijn Enyaq tot dusver er is echter 1 dingetje dat je me al vanaf het begin ergert! Omdat ik geen elektrische kofferbak klep heb moet ik deze vrij had dicht gooien om deze dicht te krijgen. De kentekenplaat houder rammelt best hard tijdens deze actie. Op de volgende auto komt er weer een elektrische klep :tongue:

Herkent iemand dit wellicht toevallig en is er een oplossing?
 

EdK

Forumguru
Tsja terug gaan naar de dealer en hem goed laten vastzetten.
Heb ook een handbediende klep en moet hem ook dus met gecontroleerd geweld dichtdoen maar geen enkel rammeltje ....
 

Frup

Forumguru
Kweet niet wat er precies rammelt? De houder tegen de lak? Of de plaat in de houder?
Ik had met m'n vorige auto ook een kentekenplaat rammel op de achterklep. Daar heb ik toen een stukje dubbelzijdig tape tussen gedaan. Dat hielp.
Maar idd misschien eerst de dealer eens vragen....
 

Nedje

Senior Member
Ik denk dat het vooral de houder is. Het *lijkt* erop dat de houder op twee punten bevestigd is en deze twee punten zitten redelijk in het midden van de houder waardoor er links en rechts best ruimte voor der houder is om te klapperen tegen de klep. Tape is inderdaad een aardige oplossing.
Ik heb er niet extreem veel last van anders dan dat het zo goedkoop voelt heh
 

hemi24

Forumguru
@Nedje : je moet even langs je dealer en even vragen waarom ze € 4,95 hebben bespaard op jouw wagen door de rubbermat niet te monteren die hier standaard bij VAG voor in het assortiment zit…
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

eriktv

Forumguru
IMG_5337.png

Ik heb er al zeven jaar zo’n ding onder zitten, werkt prima. Weet even niet hoe je dat in het Nederlands zegt, in het Tsjechisch heet het podložka pod SPZ. Kan met allerlei plakspul natuurlijk, maar dit is de OEM oplossing.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

Sneeuwwitje

Senior Member
De standaard bevestigingspunten zitten wat te dicht bij elkaar voor ons formaat plaat. En dan is het deel waar de plaat uitsteekt ook niet vlak (bij de O4). Gevolg is dat de houder niet aansluit en rammelt. Denk dat dz tape rondom achter de houder het mooiste resultaat geeft. Gaten boren lijkt me ivm roesten ook niet gewenst.
 

Bijlagen

  • IMG_0310.jpeg
    IMG_0310.jpeg
    955,4 KB · Weergaven: 14

hemi24

Forumguru
Terwijl de voorhanden oplossing zo simpel (en goedkoop) is… :arghh:




 

Nedje

Senior Member
Ik ga de tip van @hemi24 aanschaffen, dank! Tegen de tijd dat ik bij de dealer langs kan heb ik de boel zelf allang kunnen monteren, dank allen!
 

hemi24

Forumguru
@Nedje : niet vergeten even een paar foto’s te maken, kun je die in een mail nog even leuk naar de dealer sturen, met de strekking: “zo hád het gemoeten”…
 

EdK

Forumguru
En gaatjes even behandelen met anti roest, voor hij over enkele jaren weer begint te rammelen en eraf valt omdat het rond de bevestiging is weggeroest... :pieker:
:koffie:
 
Bovenaan Onderaan