Karoq - uitzetten Adaptive CC en Split screen navi POIs weg

Atomic

Nieuw lid
Hallo allemaal, aangenaam.
Nieuw op dit forum. Sinds 2 maanden in het bezit van een mooie racing blue Karoq 1.5 Sportline Business handgeschakeld.

Bevalt tot nog toe prima, schakelt wel iets stijver dan m'n voorgaande auto's Seat Leon ST FR en VW Touran uit 2016. Bij ophalen A-Point dealer flikkerde meteen het Skoda straatlichtje onderuit m'n deur, daar was blijkbaar iets afgebroken dat nabesteld moest worden. Verder nog geen issues. :D

Wel heb ik 2 vragen:

1) dit is mijn eerste auto met adaptive cruise control waarbij ik enorm moet wennen aan het stukje adaptive. In de praktijk betekent het dat als je op de snelweg ergens met 100 km/u aan het cruisen bent (A4) en er schuift een auto vanaf een andere baan voor je neus dan haakt ie meteen van z'n snelheid af en zakt terug, met als gevolg dat achterliggers weer gaan uitwijken of inhalen.
Je kan dit wel enigszins opvangen door die Distance met + en - op maximale afstand te zetten, maar ik blijf het vervelend vinden. Weten jullie of er een mogelijkheid is om zodra je 'm op een snelheid hebt ingesteld hij daar ook op blijft?

2) als je in Navi modus het scherm op Weergave > Split screen zet, krijg ik de aankomende richtingaanwijzingen te zien, maar OOK bepaalde POI's zoals Café Kareltje en Loetjes Lunchroom. Ik heb even gezocht maar ik vind geen mogelijkheid om die POI's uit het splitscreen te halen. Iemand idee? Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • Split navi.jpg
    Split navi.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 59

rogierl

Senior Member
Op vraag 1: afgezien van volledig uitzetten van ACC, niet mogelijk.
Ik ervaar exact hetzelfde als Atomic. Ik vraag me af wat mijn auto doet op het moment dat de afstand tussen mij en de tussenvoegende voorligger te klein is. Rem ik dan "actief" of neem ik enkel "gas terug"?
 

DommelBelgium

Forumguru
vraag 1 : wat als je die 'distance' op minimaal zet ... volgt de wagen dan niet op zulk een 'korte' afstand achter je voorganger zodat anderen ontmoedigd worden om tussen te komen?
 

rogierl

Senior Member
vraag 1 : wat als je die 'distance' op minimaal zet ... volgt de wagen dan niet op zulk een 'korte' afstand achter je voorganger zodat anderen ontmoedigd worden om tussen te komen?
Klopt; er is dan nog steeds genoeg ruimte om "ertussen te kruipen". Veel mensen doen dit dus ook. (beetje aso, maar toch).
 

spikehome

Forumguru
Je kan door voorzichtig gas te geven zorgen dat je het acc overruled.
Dat werkt vooral als de auto die tussen voegt een hogere snelheid heeft.
 

Antera

Donateur
Helaas heeft VAG nog geen optie gegeven om te kiezen tussen ACC en CC. Andere merken hebben dit wel en verwacht dat dit wel gaat komen. Meende ergens te hebben vernomen dat de nieuwere Software dit wel zou krijgen. Maar dit word afwachten
 

Canon-Eye

Forumguru
Voorlopig is dat precies de reden waarom ik heel erg blij ben dat mijn Leon een gewone cruisecontrol heeft.
Als er een ACC op had gezeten, had ik 'm hoogstwaarschijnlijk laten staan...
 

ertromp

Forumguru
Werkt prima ACC
Vraagt eerst een stukje gewenning maar af en toe een beetje gas er bij doet wonderen. Zie post @spikehome
Ben blij dat mijn Leon het heeft
 

Chiel

Actief lid
@Atomic @hendrik38 In de handleiding van de Karoq staat bij Grafische rijadviezen beschreven dat in split screen mode alleen op snelwegen de aanwijzingen aangevuld worden met tankstations, parkeerplaatsen en restaurants. Dit krijg je standaard cadeau in deze weergave en is niet afzonderlijk in te stellen.

Handig of niet, zo werkt het in deze weergave.
 

Atomic

Nieuw lid
Allen dank voor jullie reacties & input.
2x helaas pindakaas dus. :D

Voor ACC doe ik het nu inderdaad ook zo, distance op minimaal - en zodra hij zakt lichtjes gas bijgeven, maar het blijft irri.

Split weergave gebruik ik nu helemaal niet meer, want met die spam er tussendoor heeft het weinig nut. Toch altijd bijzonder wie hier over nadenkt.
 
Bovenaan Onderaan