Ik heb wel een 1.5 met DSG in mijn Octavia. Weet alleen niet of het dezelfde DSG is als in jouw auto.
Motor is na tuning wel merkbaar feller geworden. Schakelen zou sneller moeten zijn, maar dat merk je niet echt.
Ik heb het laten doen bij Vagtechniek.
Ik had de auto pas kort toen ik het heb laten doen. Voornamelijk voor het later opschakelen van 1 naar 2.
Kan daardoor zeggen of hij zuiniger is geworden
Mijn vorige Karoq 1.5TSi van 2019 had ik laten tunen (DSG en Motor) bij TVS. Als je de motor doet zou ik ook zeker de DSG doen. Mijn nieuwe Karoq van 2025 kan vanwege beveiliging niet getuned worden. Ik zou bij tuning zeker een Custom Stage 1 doen zodat het afgesteld wordt zoals jij het wilt, want anders krijg je standaard software. Met DSG tuning gaat je DSG (DQ200) zeker langer mee en is hij veel beter in z'n schakelmomenten. Bij niet tunen kan het zomaar zijn dat je in z'n 7 zit terwijl je 80km/u rijdt. Allemaal door EU milieu normen. Na tunen lekker vlot en reageert veel sneller.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.