Karoq en steenmarters.

064harry

Donateur
Maar waarom zou er zoveel verschil in prijs zitten? Ik bedoel €349,- of €22,99
Wat doet de ene en wat de andere?
 

Canon-Eye

Forumguru
Die steentjes kunnen wel helpen, ja. Maar onze oprit is gewoon bestraat met klinkers, daar hebben ze in beginsel vrij spel.
 

Captain Hook

Forumguru
Moet je voor de grap eens zoeken bij b.v. amazon.de op "marder schrecker auto"
Er zijn zoveel gadgets beschikbaar om die knagers uit je auto te weren...

Familie van ons, woont in Zwolle, gewoon in een buitenwijk, heeft ook regelmatig marter knaagschade onder de motorkap. Dat heeft ze al enige honderden euro's gekost.
 
Maar waarom zou er zoveel verschil in prijs zitten? Ik bedoel €349,- of €22,99
Wat doet de ene en wat de andere?

@064harry, mijn buurvrouw heeft zo’n piep-ding van €25 aangesloten gehad op de accu onder de motorkap. Maar helaas heeft dit totaal niet geholpen. Sterker nog het leek wel een lokdoosje. Na het plaatsen is er een gat van 2bij2cm in de lucht aanvoerslang naar het gasklephuis geknaagd.
 

gostrider001

Nieuw lid
Ook wij hebben aan de OIII al een keer een lambda sonde mogen vervangen doordat deze door een steenmarter was doorgeknaagd.
Ik heb de motorruimte ingesprayed met Mustolet, en heb ook een rooster van gaas neergelegd. Ik vind het rooster wél een prima permanente oplossing..
en waar word die rooster geplaatst???
 

EdK

Forumguru
Op de grond met schrikdraad erop !
Heb je ook geen last meer van pissende katten en honden.... :koffie:
 

EdjeB

Actief lid
@Captain Hook 10 tegen 1 dat ik in diezelfde buurt woon. Met mijn Astra nooit last gehad van gekrioel onder mijn motorkap, maar bij mijn Skoda (geen Karoq) die ik sinds januari heb is het meteen raak. Lijkt zich vooral te richten op het isolatiemateriaal, dus gelukkig voor zover ik weet nog geen motorische schade (zie foto's)...

Weet iemand of dit isolatiemateriaal voor meer dan alleen geluid dient? Ik wil mijn motorruimte beetje netjes houden en wil voorkomen dat het schuim op plekken komt waar het niet hoort of schade aanricht, dus het liefst verwijder ik het voorlopig...
 

Bijlagen

  • 1709108934655.jpeg
    1709108934655.jpeg
    353,1 KB · Weergaven: 24
  • 1709108959512.jpeg
    1709108959512.jpeg
    587,2 KB · Weergaven: 23

VAG-man

Forumguru
Best veel werk om zo'n martermat in te bouwen.
Zonder gekheid.
2 draadjes aansluiten om een marterverschrikker aan te sluiten kost hooguit 10 minuten werk en kan naar mijn mening iedereen doen.
 
Bovenaan Onderaan