Karoq en steenmarters.

Troll

Nieuw lid
Zijn er meer Karoq rijders die hier ervaring mee hebben? Ben in 6 weken tijd al 3x bij de garage geweest.
Wat ik begreep zijn er meerdere modellen uit de VW groep die hier niet tegen bestand zijn. Een marterverjager zit er al in vanaf het begin. Heb nu een rooster van gaas op de oprit liggen maar is geen permanente oplossing.
BEn benieuwd naar jullie reacties
 

DeNnZ

Forumguru
Ook wij hebben aan de OIII al een keer een lambda sonde mogen vervangen doordat deze door een steenmarter was doorgeknaagd.
Ik heb de motorruimte ingesprayed met Mustolet, en heb ook een rooster van gaas neergelegd. Ik vind het rooster wél een prima permanente oplossing..
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Dit is niet specifiek Karoq of VAG gerelateerd. Het dier komt steeds meer voor in Nederland. Vandaar er steeds meer meldingen komen.
Zelf heb ik het 2x meegemaakt met de bedrijfsauto een Peugeot Partner. Deze heeft sindsdien ook een marterverschrikker gekregen en nooit meer last gehad.
Ook mijn vorige Audi A2 en S2 met marterverschrikker geen last van deze toch wel grappige diertjes.

Het gerucht gaat dat er visolie gebruikt wordt in rubber om deze soepel te houden en dat marters dit lekker vinden.

Inderdaad waarom zou gaas geen permanente oplossing zijn?
 

GJ M

Forumguru
Omdat ik een stuk gaas niet zo makkelijk mee kan nemen naar mijn werk bijvoorbeeld. Thuis heb ik er nog niemand over gehoord. Laatst had ik vermogen verlies. Heeft er eentje zn tanden in een kabel gezet bij mij op het werk....
 

064harry

Forumguru
Ik ben ook van plan een marterverschrikker in te laten bouwen.
Maar er zit zoveel verschil in qua prijs. Van €22,95 (Bol.com) tot aan €349,- (Volkswagen)

Natuurlijk moet je die van Bol.com nog wel zelf inbouwen maar da's toch nooit geen € 326?

In de Skoda webshop staat er geen?
 

Rosinfield

† In Memoriam
We zitten hier wel midden in het bos en dat al 28 jaar, waarvan de laatste 1,5 jaar permanent, maar nog nooit last van gehad in al die tijd (klopt even af)
 

VAG-man

Forumguru
Hebben meestal alleen 12 volt + en - nodig.

Correct die van mij ook.
Ik heb er bewust één met een flitslampje als extra genomen. Onder mom van baat het niet schaadt het niet. Deze zat in mijn vorige auto en we hebben eens een huisje in Frankrijk gehuurd voor 2 weken waar de steenmarters zo'n beetje over je voeten liepen. Zelfs in de slaapkamer een steenmarter gehad, maar gelukkig nooit onder de motorkap.
Blijkbaar werkt het.

@Rosinfield ik zou er toch maar 2 aanschaffen. De steenmarters zijn de laatste 10 jaar in opmars.
 

EdK

Forumguru
Die van mij die zegt miauwwww
En nog geen marter onder de motorkap hier geweest...
 

JeSko

Forumguru
Moeder haar Dacia en broer zijn Dodge beide last gehad van Marters, beide auto's startte toen niet meer en zijn ze moeten komen takelen. Zelf geen last van Marters, maar wij hebben een moordkat die s'nachts tot aan de Auto kan patrouilleren, misschien ook daardoor?
 

DaveW

Forumguru
Mijn broer heeft een ultrasoon apparaat in de carport hangen (niet in de auto) toen bleek dat zijn oude astra aangeknaagd was. Sindsdien geen klachten meer gehoord hieromtrent.
 

VAG-man

Forumguru
De + draad op de + van de accu en de - draad ergens op de carrosserie. Bijv. onder een parker die een onderdeel aan je carrosserie geschroefd is. Er zijn ongetwijfeld YouTube filmpjes die voorbeelden laten zien.
 

MacRembrandt

Forumguru
We zitten hier wel midden in het bos en dat al 28 jaar, waarvan de laatste 1,5 jaar permanent, maar nog nooit last van gehad in al die tijd (klopt even af)

Wij zitten midden in de stad, en ze lopen hier rond het huis.
Zitten onder het dak van het bijgebouw van de buurman.

Keek laatst een keer nog even naar buiten ‘s avonds laat, lichten al uitgedaan, stond ik oog in gele oogjes met zo’n marter. Schrok me kapot.:tegek:

De week voor inlevering van de Octavia ineens allemaal lampjes op het dashboard en weinig vermogen. Waren wat slangetjes weggegeten.
Tot op heden geen last met de Tiguan.(Effe afkloppen :banghead:)
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is hier ook steenmarterterritorium: kippen en eenden bij de buren zijn niet veilig en worden geregeld opgevreten, we hebben zelfs geruime tijd een nest in de spouw van de voorgevel gehad. Maar met alle auto's die we hier ooit op de oprit hadden staan (Twingo, Octavia, Fabia, Leon) tot heden nog nooit een probleem gehad, hoewel we nooit maatregelen hebben genomen.

Over ultrasone verjaagapparatuur: we hadden ooit zo'n ding in de zij-/achtertuin staan vanwege overlast van katten en konijnen.
Op zich werkte dat wel, maar na een paar weken hebben we hem toch uitgezet omdat de tienerdochter (toen 11 of 12 jaar oud) van de buren er last van had. Die hoorde de hoge pieptoon wel en kon er niet van slapen. Wij hoorden niks en haar ouders ook niet, dus het duurde effe voordat de oorzaak was gevonden. Het blijkt dat veel jonge kinderen daar gevoelig voor zijn. En denk ook aan eventuele huisdieren van jezelf of van de buren...
Moraal: even opletten voor je zoiets installeert, het kan onbedoeld overlast geven.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja idd, wil dat mijn hond niet aandoen. En hier dus ook nooit last gehad. Misschien mijden ze schelpen/scherpe steentjes (op oprit). Terwijl ze ook hier (dicht in de buurt van @Canon-Eye) wel schijnen te zitten. Het gaat dus al 28 jaar goed
 
Bovenaan Onderaan