Karoq 2019 water bij reservewiel

borsb

Nieuw lid
Ik heb een Karoq 1.5 TSI van november 2019. Onlangs kwam ik erachter dat er water bij het reservewiel stond. Na uitgebreid googlen en op het forum zoeken ben ik er nog niet achter wat de oorzaak is. Na het verwijderen van het kunststof paneel zag ik een plek waar het water uit lijkt te komen - ik heb op de foto aangegeven waar dit zit. Iemand enig idee wat de oorzaak is en wat ik hier aan zou kunnen doen?
 

Bijlagen

  • Karoq lekkage - markering2.jpg
    Karoq lekkage - markering2.jpg
    1.004,2 KB · Weergaven: 101

hemi24

Forumguru
Doet de sproeier van de wisser achter het nog goed, of loopt dit in je kofferbak?
Heb je ook een trekhaak?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

borsb

Nieuw lid
De sproeier doet het ook nog goed - het water is schoon en lijkt door regen binnen te komen. Gisteren alles droog gemaakt en er niet meer meegereden. Vandaag weer water. Er zit een wegklapbare trekhaak op, maar omdat er niet meegereden is, verwacht ik niet dat dit de oorzaak is.
 

hemi24

Forumguru
kofferbak leegmaken, achterbank neer en met zaklantaarn in de kofferbak plaatsnemen, terwijl een ander de auto besproeid met de tuinslang…
 

borsb

Nieuw lid
Op de foto heb ik aangegeven waar het water omhoog komt en de bak voor het reservewiel in komt. Volgens mij ga ik niet meer zien als ik er met een tuinslang op sproei en erin gaat zitten.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Kijk eens heel goed naar de voetjes van je dakrails.
En naar de felsnaden van de dak- en zij- panelen.
Dit lijkt er een beetje op dat water door 'kokers' van het koetswerk omhoog komt omdat het niet weg kan lopen.
 
Als er een trekhaak onder de auto zit kan het ook goed zijn dat een van de achterlichten niet op de juiste manier gemonteerd is. Komt ook vaker voor.
 

borsb

Nieuw lid
Vandaag bij de garage geweest voor een beurt en gelijk de lekkage aangegeven. het afvoerslangetje van de achteruitrijcamera blijkt kapot te zijn. Deze is besteld en wordt binnenkort vervangen. Hopelijk is dit de oorzaak.
Nooit geweten dat een achteruitrijcamera een afvoerslangetje heeft.
 

EdK

Forumguru
Nooit geweten dat een achteruitrijcamera een afvoerslangetje heeft.
Heeft hij ook niet zover ik weet, sommige hebben wel een sproeikop die gekoppeld is aan de achteruitsproeier.
En tsja als je dan je achterruit sproeit dan loopt er dus ook water maar binnen via dat kapotte slangetje
 

borsb

Nieuw lid
De garage heeft het slangetje vervangen en ook de kabelrubbers van de achterklep dicht gekit. Van het weekend de bak helemaal droog gemaakt. Helaas vandaag weer wat water in de bak. Het lijkt echt via de kokers van het chassis ergens vandaan te komen.

Als je het plastic kap weghaalt bij het slot, dan komt het water bij de aangegeven markering omhoog. Verder kijkend naar links zitten er wat openingen in het staal - met je vinger voel je dan dat er wat vocht achter zit.
Ik heb alle deuren en ramen nagelopen, geen vocht te zien. Ook de achterlichtunits weer even los gehad, maar ook hier geen vocht te zien.

Ik sta voor een raadsel en heb ik niet het idee dat de garage dit zomaar weet op te lossen.

Karoq lekkage - markering2.jpg
 

EdZ

Donateur
Probeerseltje: plastic afdekkap weglaten, droogmaken en een paar kranten over de breedte leggen. Op een gegeven moment zou je dan in ieder geval moeten kunnen zien van welke kant het komt. Op de foto kan ik niet goed zien of in het midden een opening zit of gewoon een uitholling.
 

borsb

Nieuw lid
Ik heb zojuist een (hopelijk) betere foto van binnenuit gemaakt. In blauw omcirkeld waar het water de bak in komt. In rood de plek waar aan de andere kant van het plaatwerk het vochtig is (voelbaar via de uitsparing) en het water naar de blauw omcirkelde opening loopt.

Karoq lekkage - van binnen naar buiten2.jpg
 

Eltjo

Forumguru
kofferbak leegmaken, achterbank neer en met zaklantaarn in de kofferbak plaatsnemen, terwijl een ander de auto besproeid met de tuinslang…
Zou ik toch een keer doen. Makkelijk gedaan, misschien wordt je toch iets wijzer en anders heb je bevestiging van je eerdere bevindingen.
Het is lastig, bloed.. water kruipt waar het gaan kan.
 

EdZ

Donateur
En eventueel zo'n endoscoop camera halen. Kost een paar tientjes maar als je het daarmee kan vinden is het de moeite waard.

In het verleden trouwens wel eens geconstateerd dat bij een deurrubber aan de bovenkant water tussen rubber en metaal liep dat er pas onder uitkwam. Was dan wel de dissel van mn caravan, maar het principe was hetzelfde.
 

Robb 2024

Nieuw lid
Ben benieuwd of je de oorzaak van het lekkage probleem hebt gevonden, mijn recent aangeschaft Karoq heeft ook kofferbaklekkage. Dus ben op zoek naar oplossingsrichting.
 
Bovenaan Onderaan