Kapotte raamgeleider en lek in carosserie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren reed ik in mijn Fabia en toen ik mijn bijrijdersraampje open wilde doen, hoorde ik een rotgeluid.
De dealer wist me naderhand te vertellen dat waarschijnlijk de raamgeleider stuk was.
Dit vind ik toch wel raar, aangezien mijn auto pas van juni 2000 is.
En ik heb van dit mankement echt nog nooit gehoord.
Heb ik hier recht op coulantie? Want de garantie is inmiddels wel verstreken.

Tevens is er bij mijn auto ook een lek in de carosserie van de deuren geconstateerd, waardoor ik (m.n. in de winter) condens in de auto krijg.
De dealer wil het wel maken, maar het valt volgens hem (ook) niet bij de coulantie.
En wat misschien ook wel van belang, ik heb pas 30.000 km met mijn auto gereden.

Wat ik me nu afvraag, wie heeft er gelijk.
Heb ik recht op coulantie of moet ik de kosten gewoon betalen?
 

Dutch4x4

Senior Member
Dealer gaat niet over coulance, importeur verleent dat. Dus gewoon een brief schrijven naar Pon, de zaak uitleggen en dan maar hopen dat je een gewillig oor vindt.
 
Mijn Fabia heeft er 5 jaar en 165.000 km opzitten.
Ongeveer een jaar geleden heb ik de raamgeleider van de linker voordeur kunnen vervangen, en sinds gisteravond is die van de rechter ook aan vervanging toe.

Die van de linkerdeur gebruik ik dagelijks 2 x, die van de rechterkant zo goed als nooit !

Je hebt dus zeker niet de enige Fabia waarbij die dingen de geest gegeven hebben. Steeds is de motor nog OK, maar telkens is het een mankement met dat plastic wiel waar die kabel zich om wikkelt.

Spijtig genoeg moet wél telkens de héle rimram vervangen worden aan € 155,- BTW incl.
 
Toch nog een cadeautje gekregen van mijn garagehouder.
Omdat ik de deurbekleding, kabelboom, motor, luidspreker, sloten e.d. er zelf uit gesloopt heb, en er weer terug in geplaatst heb, heeft ie me praktisch niets aangerekend voor werkuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan