Kapotte ECU? Epc storing

danadik

Nieuw lid
Mijn Fabia uit 2015 geeft sinds een tijd een EPC storing dit samen met het branden van het motor management lampje, het wegvallen van vermogen, ook begint het lampje te branden van de ABS en knippert het parkeersensor lampje. Hij is hier een half jaar geleden mee begonnen maar de laatste week is het dagelijks dat hij deze storingen geeft. Een maand of twee geleden uitgelezen bij een officiële skoda dealer maar hier gaven ze aan dat er geen meldingen uit te lezen waren, wel gaven ze aan dat het waarschijnlijk een kapot gasklephuis is. Deze is alleen door de vorige eigenaar een jaar geleden vervangen staat te lezen in de historie. Vandaag gestopt bij een andere officiële skoda dealer bij mij in de buurt, hier kunnen ze wel degelijk storingen zien en wel zo dat ze denken dat de ECU kapot is en moet worden vervangen.
Eerste gaan ze de gehele kabelboom doormeten, is die in orde stellen ze voor de ECU te vervangen. Kan in de garage iets over het hoofd worden gezien? Schijnt best een behoorlijke kosten post te zijn, zie ik iets over het hoofd wat het anders zou kunnen zijn?
 

hemi24

Forumguru
Veel onsamenhangende storingen, lijkt me eerder een probleem in de kabelboom. Of door knaagschade, of door een kabelbreuk. Laat ook eens je accu goed doormeten, die kan ook een hoop vreemde storingen veroorzaken!
 
Bovenaan Onderaan