kapotte brandstofpomp?

rinke

Nieuw lid
Direct nieuw hier maar helaas toch direct ook al een probleem... Daarom maar mezelf via deze weg even voorstellen :)
Sinds 2 maand zijn wij in het bezit van een schitterende Octavia 1.2 TSI. zo'n 2 1/2 week geleden ging er tijdens het rijden het acculampje branden en viel de motorstil.
Na opnieuw starten na een paar 100 meter hetzelfde en daarna wilde de motor niet meer aan. Na weggesleept te zijn naar SCU bleek dat de brandstofpomp kapot was. Deze is onder garantie vervangen. Echter zojuist krijg ik weer een telefoontje van thuis. Weer het acculampje wat ging branden en wederom de toeren die wegvallen en het stilvallen van de motor. Na opnieuw starten kon mijn vrouw gelukkig thuiskomen... Kan het nu werkelijk zo zijn dat we straks voor de 2e maal een kapotte brandstofpomp hebben of zou hier meer achter kunnen zitten??? Het geeft in ieder geval weinig vertrouwen om de komende dagen met ons pasgeboren kind de weg op te moeten in dit hete weer:eek::(!!
Hopelijk hebben jullie nog enige input want meer handen maken tenslotte sterk.
Iedereen alvast bedankt!
 

darkprojectx

Forumguru
Dat is een uiterst irritant probleem! Vroeger 2x gehad met mn golf 2 gti 16v..

Heb je de tank weleens ver in het rood gereden? Want dan zou er bezinksel vanuit de tank in de pomp/filter kunnen belanden. Ik weet niet of een diesel ook een diesel filter heeft? Heeft de garage deze ook vervangen na plaatsing nieuwe benzine pomp? Bij een benzine wil deze ook nog weleens dicht gaan zitten waardoor de doorstroom van benzin te laag wordt, de pomp kapot loopt (wordt gesmeerd door benzine) en dan ben je weer aan een nieuwe pomp toe.

Ik zou zeker even je zekering van de benzinepomp nakijken, deze vindt je in de motorruimte, zekering F23 en deze zou ik vervangen voor een nieuwe van 15 ampere. Ook als hij nog goed LIJKT.
Daarnaast zou ik ook de zekering aan de zijkant van het dashboard vervangen, dat is zekering nr 1 en die dient 10 ampere te zijn, en de zekering voor het brandstofpomprelais nummer 27 ook van 15 ampere.
Jammer dat ik in de handleiding niet gevonden krijg waar de relais zelf zitten, want deze willen ook nog weleens een beetje plakkerig contact hebben als ze warm worden (en dus niet goed zijn).

Indien je de plaats van de zekering wilt weten:

https://mediaportal.skoda-auto.com/...5-2011/Manual/A5_OctaviaTour_OwnersManual.pdf

pagina 162-163

Zekeringen kosten niet veel, en dan weet je gelijk dat vrijwel het gehele elektrische traject in orde is.
 
Bovenaan Onderaan