Kapotte benzine klep

Alexander68

Senior Member
misschien google ik niet goed of weet ik niet de juiste benaming te noemen maar mijn vrouw is met haar Tas achter de benzineklep (dat ding wat open gaat , dus niet de dop van de tank zelf ...) blijven hangen

Dat ding is dus afgebroken, waardeloze kwaliteit .. een nieuwe kost via de dealer 300 euro dat vindt ik een beetje te gortig...

Hoe heet zo'n stuk (het is de klep met bevestiging en soort komhouder dacht ik ) en zijn die compatible met de Seat MII en VW UP ..

ik kan niks vinden via autoparts etc.. spuiten en monteren durf ik nog wel aan bij de garage bij ons scheelt een hoop geld ...

gaat om een zilverkleurige / metalic citygo...

Als iemand me op weg kan helpen graag...

Er staat nog een trekhaak op de planning voor mijn fabia , dus ben erg blij met dit forum. reageer niet altijd maar lees wel zo mee nu en dan.
 

Erik_NL

Forumguru
tankkleppen van Citigo, Up en Mii zijn compatibel met elkaar en wellicht ook met andere VAG-modellen.
Het is mijn Passat 3BG op vergelijkbare manier overkomen. Voor een tankklep online van de sloop in de juiste kleur heb ik 30 € incl. verzending betaald, met bedenktijd en drie maanden garantie (in 2019). Op het oog een identieke tankklep als op de Citigo.
 
Laatst bewerkt:

Alexander68

Senior Member
zo ik geloof dat mijn zoek tocht geslaagd is... een lastig te krijgen onderdeel wat vaak afbreekt (dat hadden ze wel van ijzer mogen maken )

Volgende week komt de klep binnen. Weliswaar in het rood maar dat moet wel over te spuiten zijn. nu nog de kleurcode achterhalen... via Vin nummer maar daar kom ik niet wijs uit ... grrr

Iedereen alvast bedankt voor op weg helpen
 

SteGo

Donateur
nu nog de kleurcode achterhalen... via Vin nummer maar daar kom ik niet wijs uit ... grrr
Dat staat op deze sticker. Bij mij zit er zowel zo'n sticker in de onderhoudsdocumentatie als op de koffervloer.
In mijn geval 'Y3D' oftwel; Tornadorood.
kleur.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan